Inga samtal... Ännu...

Nä, ingen har ringt...
Min mobil har varit MÄRKLIGT tyst hela dagen...
Inte ens några vänner har ringt och min mobil brukar ju ringa ofta.
Det kanske är något fel på den???
Ja, Brandisar, fortsätt och försök ringa.
Kan som sagt vara fel på min mobil, jag står i telefonkatalogen också.
Jag jobbar visserligen i natt men sambon kan ta ett meddelande angående GALAN !

Så till något fult.


Vad är det här?
Jo, den fulaste JULDEKORATION jag sett tror jag...
En LYKTSTOLPSJULGRAN.
Fasthållen av cementbaggar.
Ska dom symbolisera HERDARNAS skock med får då eller?
Nä, tillbaka med GRANEN tack, till nästa år.
Eller har kommunen inte råd med någon gran?
Eller spar dom på miljön?
Eller är det NYSKAPANDE?
Kanske nå´n liten Konstskoleelev som fått SKOJSA till det?
Hur som...
Fult!

Så kom jag hem på vår tomt.


Ja...
Det var inte bättre hemma hos oss...
Lika fult här.
En röd tomtelykta och en matchande snöskyffel.
Skämmigt värre.

Så till sambon.
Det är tur jag har son, sambo, mamma och Brandisar.
Dom är verkligen en OUTÖMLIG källa till bloggmaterial ;)

Han kom hem här förut.
Slängde till mig visitkort och nå´n minibrochyr.
" Här, titta vad jag fick idag "....
Jag tittade, jaha, " Nu Skin Enterprises "...
Ett företag som sålde " An anti-wrinkle tool ".

Halvrynkig 37-åring som e okej med det : Ok... ?

Nojig & HalvRynkig sambo : Ja, det var en snubbe som åkte med mig.
Han säljer apparater mot RYNKOR...
Han påstod att den apparaten VERKLIGEN fungerade, fnys...
Vafan ger han mig det för?
Jag e väl inte RYNKIG???
Jag ser ju UNG ut för min ÅLDER...

Halvrynkig 37-åring som e ok med det : Here we go agin...
Den här visan har man ju hört förut.
Hur mycket sambon INTE TYCKER att han ser ut som 36...
Jag brukar då tänka:
Nä, du ser knappt ut som en DAG över 19 år älskling...
Not...

Men jag säger inte så, utan :
Javisst, du ser så UNG ut du...
" Ja, brukar han svara då, jag har så mycket SKRATTLINJER i ansiktet.
Det är inte RYNKOR.
Det är INGEN som tror att jag är 36... "
Nä, absolut inte....
Jag ska sluta räkna KRÅKSPARKARNA i ditt ansikte för det kommer ta hela da´n ;)

GET REAL, brukar jag fortsättningsvis tänka.
Herregud, vi är ju inte 20 längre.
Kanske i sinnet men definitivt inte KROPPSLIGT och UTSEENDEMÄSSIGT.
Hjälp, jag tror han har det lite jobbigt med det där faktiskt, för det kommer upp lite då och då.
Och det är nästan som han försöker övertyga sig själv när han håller sina små monologer om SITT SLÄTA, RYNKFRIA HAN...

Iallafall tillbaka vår förmiddagskonversation :

Nojig & HalvRynkig sambo :
"Jag tror jag fick den för att jag kanske ser MYCKET äldre ut nu med skägg.
Ja, så är det...
( Försökte han övertyga sig själv.. )
Jag får nog ta och raka mig, för JAG HAR INGA RYNKOR... "

Nä, pröva med det du älskling och se om det hjälper.
Ditt självförtroende kanske stärks i takt med att skägget åker av...
Förhoppningsvis...
Hoppas bara nu att det inte tillkommit några fler SKRATTLINJER i ansiktet under SKÄGGETPERIODEN här nu.
För då kanske vi har en UPPSEGLANDES 40-års kris på gång.
Han kanske BOTOXAR sig och byter ut mig mot en slät 17-åring igen...
Suck..
Jag hoppas verkligen att det reder ut sig för honom.
Annars kan han ju faktiskt pröva den där ANTI RYNK apparaten...
Som VERKLIGEN fungrerade enligt säljaren...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0