Intressant utveckling...

Jag börjar med sonen.
Han har lekt med en kompis idag.
Så blev det fika och varm choklad.
Vi tog sedvanlig KLADDKAKEMUFFINS och glass.
Sonens kompis ville inte ha glass.
Sonen frågade om glass var som godis.
Nja, sa jag, det tycker jag nog inte.
Det är inte samma som godis, mer som efterrätt.

Så frågar jag sonens kompis :
Vill inte du ha glass?
" Nä, svarar han jag FÅR INTE ÄTA DET. "
Mhm, sa jag, är du laktosintolerant som J eller ?
Det är sojaglass så det är ok att äta då.
" Nä, jag FÅR inte. "
Vad menar du med får inte, undrade jag...
" Jag har lovat att inte äta godis på ett år och då får jag 1000 kr. "

Sonen nappar direkt :
" Mamma jag ska också sluta äta godis, jag vill OCKSÅ HA 1000 kr..."
( HA !!!! Good luck, från mamma skeptikern... )

Eeeh, jättebra gubben att du vill sluta äta godis men jag kan TYVÄRR INTE ge dig 1000 kr.
Då får du göra den DEALEN med pappa...

Så tänkte jag efter, jag skulle kunna lägga undan 100 kr varje månad men jag känner fakiskt att det känns lite fel att MUTA en 8 åring som kommer LÄNGTA efter godis ett helt år.
Sonen utan godis är som en fisk utan vatten.
Inte för att jag UPPMUNTRAR att han ska äta godis men i ett hem med VÄRLDENS STÖRSTA GODIS-GRIS kommer det bli TORTYR för sonen.

Jag har redan i mitt liv försökt vid 2 tillfällen att hålla upp med godis och det gjorde mig bara OLYCKLIG i slutändan!!!!!
Kul i början och sen en PINA...
Tyvärr skulle jag inte kunna vara solidarisk där med sonen och sluta samtidigt.
Jag skulle inte heller att fixa att bara äta på barnfria veckor.
Jag vill kunna äta min LYX  i SALT-FATTIG-MISÄREN när jag vill...

Nä, jag kan hellre spara en tusing åt sonen ändå...

Jag vill inte att han ska sitta hemma hos kompisar vid mellis, på kalas, på Idolkvällar och SE alla ANDRA TRYCKA i sig GODSAKER och han får sitta där och lida.
Det tycker inte jag är sjysst mot ett barn.
LAGOM av allt och alla mår bra.
Även lite GODIS.

Jag vet själv när jag höll upp med godis mellan 9-10 år.
1 år höll jag upp.
Utan att få pengar eller nå´t, jag bara la av ändå.
När jag väl smakade första godisen efter det, kunde jag inte sluta trycka i mig.
Jag åt så jag spydde.
Jag hade köpt 2 kg på färjan från Göteborg till England.
Allt tryckte jag i mig.
Det var hemskt.
Sen dess har jag ALLTID ÖVERKONSUMERAT godis.

Nä, klart att min son ska äta godis som vanligt.
Finns ingen anledning att lägga av en så´n underbar njutning ;)

Så till en intressant utveckling på sambons NOVELL...
Herregud...
Han hade skrivit ett utkast och jag läste det.
Jag tyckte tyvärr att det var URKASST !
Det var inte en novell utan en personbeskrivning av honom själv med tråkiga taxi-term-fakta.

Jag kom med några försiktiga kommentarer och sambon förstod direkt att jag sågade honom jäms med fotknölarna.
Jag HÖLL DOCK igen ska ni veta.
OCH jag sa att du kanske inte ska lyssna så mycket på mig för när jag har sågat dig förut har du ju fått bra betyg av läraren.

Men jag tyckte att du kanske inte ska skriva den i jagform riktig på det här sättet, och ta bort tråkiga faktabiten och ja, tänka lite mer på KÄNSLOR...
Vissa delar hade han faktiskt lyckats jättebra med beskrivningar av en resa.

Novellen han skrev, handlade om när han kom till Gotland första gången ( flera år innan han träffade mig ), hur det blev bestämt, resan och att han hade träffat en tjej som var här.
Han sa att han skrivit lite annorlunda på datorn än på pappret efter en stund och jag läste.
Det såg mycket bättre ut.
Jag blev impad...

Så sa han :
Jag kanske ska uttveckla det där med känsorna lite..
Skriva en PORRNOVELL, skratt, skratt...
Ja, gör du det sa jag, DIREKT taget ur FIB-AKTUELLT, ha,ha...

Så typiskt MÄN, bara för att man nämner KÄNSLOR associerar dom DIREKT till PORR och SEX tänkte jag för mig själv...
Så även MIN, tänkte jag vidare.
Patetiskt...

Så sätter han igång och skriva helt plötsligt.
Och skriver, och skriver, och skriver, och skriver...
Det håller på i timmar.
Han som haft MENTAL BLOCKAD i flera veckor för denna novell.

Så slutar det och efter ett tag frågar jag :
Har du skrivit klart nu ?
Får jag läsa vad du skrivit?
" Nä, säger han och skrattar lite generat.. "

Varför då, säger jag, och får onda aningar.

" Nä, jag har skrivit den lite annorlunda. ( Läs : PORRIGT... ")
( Ok, han har UTVECKLAT förhållandet mellan honom och tjejen antagligen.
Och då snackar vi KILL-KÄNSLOR, dvs SEX och inte KÄNSLO-KÄNSLOR, suck... ;)

Nämen herregud älskling du har väl inte skrivit en FIB-AKTUELLT liknade novell????
" He, he, jooo... "
Nej, men det kan du inte lämna in till din lärare, en FIBBAN-RIPP-OFF..
" Jo, bry dig inte om det du, det gör jag iallafall... "

( Jag tänker : GUD SÅ PINSAM han är.... )
Så tänker jag vidare...
Så kan det gå när man säger till någon att UTVECKLA känslor i en novell.

Tyvärr tror jag inte att detta kommer ge något vidare betyg.
Skulle jag vara läraren skulle jag nog direkt förstå att han naturligtvis skrivit om sitt sexliv med den där tjejen han var tillsammans med.
Det är ju inte direkt FANTASI.
KUL ATT LÄSA det...
NOT...
För tyvärr framgår det ju GANSKA tydligt att novellen handlar om SAMBOENDEN SJÄLV.

Jag skulle nog som lärare INTE VILJA veta något om mina ELEVERS tidigare eller NUVARANDE sexliv.
Hu...
Ännu mera pinsamt...

Nä, huvudsaken att han låter MITT UNDERLIV vara ifred i KOMMANDE MÄSTERVERK...
Det skulle jag inte vilja att han med sig av och sen möta hans lärare på stan och skaka hand.
Och läraren skulle tänka :
Mhmmm, så det är hon...
Irk.

Nä, hans lärare tror ju redan att jag ser ut som Björn Borg, är autistisk, följer mina egna rutiner, har lagom stora fötter, anala böjelser och krulligt (?) hår...
Framstår redan som FREAK OF THE WEEK i hennes ögon.
Sambon fick ju kommentaren : VAD MENAR DU ? ( eller var det VAD ÄR DET ? )
...efter att han skrivit att jag var ANAL ( Dvs " var sak har sin plats " ) i sin personbeskrivning.

Nä, jag hoppas att hon inte tuppar av och kan se honom i ögonen efter FIBBAN-NOVELLEN.
Lycka till älskling säger jag bara.
Du kanske ska ta Vän Karin på orden och maila över den till henne först så HON får CHECK-LÄSA ???
Sticka lugnt ;)








Kommentarer
Postat av: Karin

De är väl skitbra om han dock skriver....o är de en porrnovell så skicka in den till fibban så kan ni få lite extra pengar till jul S

Och den handlar ju inte om dig hihi, utan om hunkens "gamla" liv =)

Och håller med inte snällt göra såna dealar med barn.....bättre o hålla igen. Inget är farligt i lagom mämgd.

Kram

2008-11-24 @ 07:51:06
Postat av: Bloggaren Herself.

JA, absolut är det bra att han skriver...

Typiskt bara att det ska gå så bra när han kommer på att man kan skriva om känslor... SEX... ;)

Jag ska ge förslaget att han ska skicka in den till FIBBAN, kanske jag kan få något fint iallafall, ha,ha.

Och nej, det handlar TACK och LOV inte om mig...

Det var ju det jag kände att ska han skriva mer och han känner att det går bra när han blandar in lite PORR, då hoppas jag att MITT UNDERLIV hålls utanför.

Han har ju använt mig som INSPIRATIONSKÄLLA förut...

Ja du, dem där TAXIPRINSEN...

Numera NOVELL-PRINSEN ;)

2008-11-24 @ 09:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0