Jultomten och Frusen afrikan

Tänk vad en liten promenad kan göra SUSEN...

Strålande sol och lite Pudersnövinter och inte en KOTTE...
Hallå, har stan dött eller?
Inte farligt kallt heller.
Jag mötte inte många människor på min lilla promenix men inte gråter jag för det.
Ju mer ÖDE desto bättre är ju mitt motto :)

Jag hade tagit med mig kameran.
Så kommer jag till Kruttornet.
Vem tror ni kommer utknallandes med full TOMTEMUNDERING och ljuslykta om inte JULTOMTEN himself...
Jag slet upp kameran för att ta en ROLIG / Bevisbild på Tomten redan den 22/11.
Då hade batterierna laddat ur.
Nämen otur som vanligt.
Tomten började skratta och sa :
"Jaha, ska du inte knäppa en bild innan jag går in i bilen då?
Sista chansen nu."
Jamen min kamera har laddat ur tyvärr.
Det är väl typiskt nu när jag träffar på DIG här.
Men, tar du bilen, ska inte du ha släde och renar??? ( hö, hö, hö )
" Nej, sa Tomten, jag är en MODERN tomte så jag åker bil "
Okidoki, lycka till sa, jag.
Vi ses på JULAFTON!!!!!
" Ja, det gör vi sa han och skrattade "
Och jag med...
Mysig Jultomte.

Så hamnade jag bakom 2 personer på sista biten hem.
Den ena en blond kvinna i 45-50-årsåldern och den andra en Afrikan.
Jag gick och TJUVLYSSNADE på deras samtal.

Jag blev SÅ full i fniss...

Agneta ( som hon tydligen hette ) var ORDENTLIGT påklädd med tjock vinterjacka, stövlar, vantar och halsduk.
Afrikanen ( som jag inte hörde ngt namn på ) hade tunn höstjacka, gympaskor, tunn mössa. Inga vantar...

Agneta försökte med alla medel ÖVERTYGA den här stackars killen om HUR HÄRLIGT det var med SOL, lite SNÖ och lagom KALLT.
Han försökte protestera...
Jag citerar samtalet :

Afrikanen :  But Aggnetta I don´t like the weather, It´s to cold for me.

Entusiastiska Agneta : Noooo, but It´s LOVELY weather.
The sun is shining and people GET HAPPY...

Afrikanen : Happy...
Yes maybee YOU happy, but I don´t like to FREEZE...

Entusiastiska Agneta : Nooooo, but It´s nice to take a walk in this LOVELY weather.

Afrikanen : I like sun and warm weather.
No snow and cold.

Entusiastiska- Angneta : It´s beacuse you´re not used to it...
( Bingo Agneta )
But WE SWEDS, we like it...
( No, we don´t.. Snacka för dig själv du, damen... )

Agneta ville uppenbarligen inte lyssna på sin gäst, ALLS.

Hon var så UPPTAGEN av sin FANATISKA upplevelse med promenad, sol och SVENSKA, INPRÄNTADE FRILUFTSGENER ( Det ÄR härligt att promenera i friska, kalla, luften med rätt kläder ) att hon inte tog någon hänsyn till hans invändningar.

Jag skrattade INOMBORDS för fulla muggar.

Stackarn, gick där och frös i sina alldeles för kalla kläder med en PÅPÄLSAD SUPER-ENTUSIAST...

Jag kan tänka mig att om man är uppväxt i ett där VINTER betyder 35 grader i SKUGGAN då skulle man nog tycka att "Aggnetta" var SKVATT-GALEN och vilja STRYPA henne långsamt.

Håll Käften kärring, säger jag att det ÄR KALLT då ÄR det kallt!
Hade jag nog tänkt tyst för mig själv om jag hade varit Afrikanen.
Stackars honom, hoppas han fick i sig nå´t gott och värmade när dom kom hem.
SOM HAN TYCKTE OM...
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

hehe kyla jo tack, all swedes like it..! helt ärlig ;) hälsa Joar och Denny! kramkram

2008-11-22 @ 17:14:26
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0