Klockan 05.23...

Klockan 05.23 ringde telefonen hos oss i morse.
Jag kastade mig på telefonen och svarade.
Ja, det är Madde....
KLICK !!!!!!
Alltså jag blir inte arg på att någon ringer och väcker en klockan 05.23 OM personen i fråga hade sagt:
Ursäkta jag ringde FEL, sorry, sorry...
Men slänga på luren i örat, DET gillar jag INTE !
Ovasett vem det är och tidpunkt när man ringer fel.
Tyvärr så är vår nummerpresentatör ur funktion så jag kunde inte kolla i efterhand heller.

Efter att ha väckt son och sambo och fixat frukost, mellis, kläder, extrakläder, hockeyprylar m.m stack son & sambo iväg til skola respektive jobb.
ÄNTLIGEN...



Jag fick värma på kaffet och sätta mig i soffan och njuta en stund.
Kaffe i mina ABSOLUTA favoritkoppar.
Hyacint, Gefle-Sweden...
De vackraste, underbaraste kaffekoppar jag ÄGER.
Skänkta till mig från en av mina vänner.
Hon hade i sin tur ärvt dom efter sin mormor.
När hon vid ett tillfälle skulle flytta och jag hjälpte henne och packa, tänkte hon lämna kvar denna SKATT.

E´ru GALEN, dom är JÄTTEVÄRDEFULLA, sa jag. ( Auktions & Loppis-experten ;)
För att vara kaffekoppar.
Du kan få 4-500 hundra stycket om du säljer dom till en samlare.
OCH så är dom ju helt underbart VACKRA!!!!!
SUPER-SUPER-VACKRA.
Nä, jag tycker inte om dom, dom passar inte in hos mig, sa hon.
Ta dom du OM du vill ha dom.
E´ru GALEN....
OM jag vill HA DOM...
Såklart jag vill.
Men är du verkligen SÄKER på att du vill ge bort dom.
Ja, jag tycker dom är fula.
Fula.
Jag drägglade av lycka.
Nu har jag ÄGT dessa underbara koppar i 2 år och jag vårdar dom ömt.
Min vän vet var dom finns OM hon skule ändra sig men det hoppas jag att hon inte gör ;)

Lucia-kandidaterna är "AVSLÖJADE " i dagens GT.
Dom är väldigt söta, allihopen.
Som vanligt är det väl respektive kandidats släkt och vänner röstar.
Flest släkt och vänner vinner.
Lycka till tjejer.
Jag röstar inte, men hejar på 5:an iallafall.

Så ett hopp tillbaka till i måndags.
Katastrofen HÄNGDE i LUFTEN.

Sonen kom hem och vid läggdags säger han :
" Var är mina och PÅL´S teckningar? "
Va, ja dom ligger väl i din låda...
Sonen rev runt, hittade INGA teckningar...
" VAR É VÅRA BILDER MAMMA????? "
Ja, men då ligger dom väl i bokhyllan.
Han rev runt, inga teckningar...
" HA´RU STÄDAT BORT PÅL´S TECKNINGAR BLIR JAG GALEN !!!! " ( skriker han )
Då fick jag ett litet orosmoln över skallen...
Nej, säg inte att jag slängt dom utan att tänka mig för...
När jag städat...
F.A.N...
" VAR É DOM???? "
Vi hjälptes åt och tillslut hittade jag dom i ett av mina skissblock som sonen lånat.
Så hade jag lagt in det i mitt arbetsrum.
PUH, vilken tur kan jag säga.

Hade jag slarvat bort dom där OVÄRDERLIGA teckningarna hade sonen MÖRDAT mig.

" DU låter bli MINA prylar i fortsättningen, hör du det??? "
Ja, men håll då ordning på ditt rum, försökte jag kontra lite mamma-strängt.
Du har inget på mitt rum att göra, KONTRADE sonen.
För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Men det brukar inträffa när jag varit där och städat och plockat i ordning.
Min ordning är inte alltid SONENS & SAMBONS ordning...

Så låg vi och myste efter Teckningshärdsmältan.
När kommer PÅL hit igen???
Ja du, jag vet inte.
Förhoppningsvis till jul, troligtvis till Påsk.
Mhm, är det din vecka då?
Nja, jul är det pappas vecka men du firar julafton med oss i år.
Påsk, ingen aning, vi får kolla.
Mmmm sa sonen, för jag MÅSTE va med Pål och måla.
Han gör verkligen SÅÅÅÅ COOOLA bilder.
Jag misstänker att min son vill byta hem i fortsättningen när "Pål-Vår-Idol" är på ön.
Om Pål var poppis förut så var det INGENTING mot vad han är nu kan jag säga.
Sonen DYRKAR Idolen..

Idag ska jag baka lite, ta en sväng med dammsugaren och mysa med sonen på eftermiddagen.
Ikväll blir det Idol och Vän-mys.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Jäkligt fin kopp det där!! Vad sugen jag blev på att dricka ur kopp med fat =) Här blir det bara muggar. Mugg mugg mugg. Gott också iofs =) Kram.

2008-11-07 @ 11:34:40
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Idolen

Hei igjen fra Norge. Jeg har sett alle 7 episodene, tror du vi er helt ute....Vi har faktisk internet her også...har du hørt om webtv??????

Vi ser på Ojet hver uke. Madammen hilser. Kram til deg også Billeba.

Idolen

2008-11-15 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0