Mobilen är tyst...

Nä, mobilen är verkligen helt DÖD...
Inga Brandisar har hört av sig.
Bloggaren är besviken...
Jag som alltid har så HÖGA läsarsiffror efter "Roliga Timmen" på tordagar.
Konstigt.
Ja, ja, jag överlever väl...

Home sweet home.
Har jobbat natt och kom hem för en 45 min sen.
Jag har inte sovit gott.
Inte mycket att göra åt , får slappa idag.

Jag har börjat på en ny Solfjädersjal.
Nu " klockar " jag mig med timer på den här sjalen.
Annars brukar jag ta på ett ungefär med klockan.
Nu ska jag verkligen se hur snabb jag är.
På 3 ½ tim kom jag VÄLDIGT långt, jag är imponerad sjäv.
Jag är ju ett TÄVLINGSFREAK även med virknål och stickor.
Inte bara när jag tränar ;)
REKORD ÄR TILL FÖR ATT SLÅS.....

Idag ska jag gå en sväng till Atterdags för att stödja sonen.
Hans skola ska samla in pengar till en skola i Moldavien, så det ska skramlas med bössa.
Jag fick ett samtal häromdagen med uppmaningen :

" Hej mamma...
Du, på lördag ska jag stå utanför Atterdags och samla in pengar till fattiga barn i Moldavien.
Kan du komma och ge mig lite pengar då? "

Och visst gör jag det...
Jag är ju färdig med mina julklappsinköp.
Till och med den där EXTRA julklappen har jag köpt till sonen.
Jag har betalt hyra och räkningar.
Jag blev inte helt BARSKRAPAD som jag befarade, trots kvarvarande sjukskrivning på den här lönen också.
Jag har inte hittat ett smack att köpa till mig själv så...
Jag kan nog skänka en slant till fattiga barn i Moldavien och lätta mitt JULSAMVETE.
For now, Sticka lugnt...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0