Mysig eftermiddag, FNYS... Not...

Sonen och jag skulle ju ha en mysig eftermiddag och när vi har våra MYS-DAGAR brukar det vara JÄTTE-MYSIGT...
Så icke idag kan jag säga.
Gnäll så fort jag kom till skolan, jag var för TIDIG...
Fastän vi hade kommit överrens om 14.00 och jag kom 14.00 var det BLÄ och GÅ.
Jaha, jag var CURLING och lät sonen äta mellis medans jag pratade med min chef i telefonen.
Väl hemma...
Planen var att vi skulle baka Dajm-Paj och jobba på sonens "Djurbok" som är en skoluppgift.
Det gick inge vidare.
Han ville inte baka helt plötsligt och skulle han inte göra Djurboken heller.
Han fick sätta sig i köket iallafall och börja själv...
INTE poppis.

Det blev gnäll, svid och en massa suddande.
Inget blev bra och JAG skulle skriva med barnsliga bokstäver tyckte sonen.
Nej sa jag, det är meningen att du ska göra det.
Nä, det tänker jag inte, jag SKITER i den här faaaaans boken skriker han med darr på rösten.
Ett djur kan vi väl skriva om iallafall så tar vi resten imorgon.
Nej, inget nu...

Ok, då tar vi läsläxan då.
Vadå läsläxan, jag har ingen läsläxa.
Jo, det har du ju, vi kom ju överrens med fröken att du skulle läsa ur en bok 15 minuer om dagen här hemma.
Vaaaa ????
Det hade han ALDRIG hört och OM han hade hört det på hade han ALDRIG gått med på det..
Så drog det igång världens HALLABALOO för det.
Tårar, bokvägran, svordomar och mer därtill.
Tillslut fick jag nog och mina PEDAGOGISKA FÖRKLARINGAR och tålamod flög sin KOS...
Jag blev skitarg av hopplösa argument som :
"Jag behöver inte kunna läsa ordentligt när jag blir stor och jobba och tjäna pengar jag struntar i det och jag struntar i det, det gör jag.."
Osv i all oändlighet.

Det blev Marsch-Pannkaka in på rummet och DÄR STANNAR du tills jag säger att det är OK att komma ut och DÅ....
Ska du läsa den DÄR boken!!!!!
Tänker jag inte, bla, bla, bla....
PANG, igen med dörren.
Och pang i dörren när boken slängdes i dörren.
Det var då själva...
PYS...
Efter en stund blev det knäpptyst där inne...
Jag kikade in.


Där var det nå´n som hade slocknat...


Och där låg visst boken...


Och så HÄR GLAD och positiv känner jag mig efter den här MYSIGA EFTERMIDDAGEN ;)

Pajen blev lyckad iallafall...


Voilá...
Mums-fillibabba...
Nä, nu får jag nog gå och väcka Pussigull och ge honom lite kvällsmat...
Läsa den där boken och sen kommer nog våra gäster, lagom tills vi är färdiga med det.

Jag väntar tills imorgon med att lägga ut den där annonsen om : BARN SKÄNKES på "BLOCKET".
Jag kan ju ha ändrat mig ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

Tack för omtanken! Du - recept på dajmpajen tack!! :D Kram

2008-11-07 @ 19:25:10
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Receptet kommer på mailen ;)

Kramis

2008-11-08 @ 16:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0