Ny jacka, Idol och Barak.

Jag har köpt mig en ny jacka.
En svart.
Jag har konstigt nog ALLTID problem med mina jackor.
Jag kan hitta en jacka och så blir jag störtkär.
Så kommer jag hem och efter ett par dagar när jag använt den :
Nä, den är inte snygg på mig, jag tycker inte om den...
Så hänger jag in den i garderoben och där får den hänga tills jag tröttnar totalt och säljer den vidare till Lopp-Louellas, mamma eller någon annan.
Använda ibland 2 el. 3 gånger...

Hör på denna bekännelse...
Jag har för närvarande FJORTON ytterjackor och hänger i en garderob " I VÄNTAN PÅ ANVÄNDNING ".
Dom har jag " köpt på mig " bara dom senaste TRE åren.
Andra samlar på skor, jag samlar på jackor.

Så köpte jag mig nu ÄNNU en VARDAGSJACKA, svart, figursydd och....
Den verkar funka.
Jag har haft den i några dagar nu och jag tycker forfarande om den.
Jag hoppas KÄRLEKEN håller i sig ;)



Problemet i affären ( HM ) var att jag hittade MASSOR med jackor som jag EGENTLIGEN ville ha.
Jag ville ha en lite romantiskt kappmodell med lite fina veck och puffar här och där.
Det fanns 2 mörkgrå som var urfina.
Men....
Kappjacka på vintern?
Nej.
Dom var inte fodrade ALLS.
Det skulle antagligen BLÅSA in för dom var lite vida.
Jag försökte vara praktisk för det finns ju INGEN som fryser lika mycket som jag.
Då kan man bara inte gå och köpa en Kappjacka och sedan inte kunna använda den för att det är för kallt.
Hade förmodligen hängt in den i garderoben.
Tänkt att jag kan ha den i vår.
Så är det nytt mode i vår och jackan är OMODERN.
Mitt ILANDSPROBLEM skulle jag vilja påstå.

Så till mitt hår.
Jag fick ett MAIL...
Jag skrev ju i ett inlägg efter min toning  ( dag 2 ) att jag tyckte att mitt hår såg lite Smuts-blond-grönt ut...
Som sagt, jag fick ett mail...
Personen i fråga sa :

"Du skrev ju att du valt en ASKBLOND färg...
Askblond, vad betyder det tror du ?
Vilken färg är det på ASKA ?

( Hm, ja den är väl lite smuts-grå-svart kanske, tänkte jag då, PLING... )

Den är väl GRÅSVART och så lite blont i det ?
ASKBLOND !!!!!!!!!
Det gröna, ja, kanske kloret i vattnet.."
Slut citat.

Japp, det var det.
Jag är ju inte så van i " Toningens-värld ".
Då måste jag raskt hoppa över till  Idol.
Fast det är fortfarande samma ämne ;)
Charlotte Perelli var "Idol-schlager-coach" åt ungdomarna.
Jag tyckte hon hade en SNYGG hårfärg.
Lite Mörkblont,brunrött,guld.
Nästa gång jag TONAR håret satsar jag nog på det.
Om ett ÅR eller två ;)

Vidare i Idol-världen...
Vi var MINST sagt upprörda här igår.
Idol-Lars BORDE åkt ut.
Eller ÅTMINSTONE haft värdigheten att säga själv :
"Jag hoppar av nu, det här är INGET för mig.
Sepideh får stanna kvar, för hon vill detta mer än mig".
DÅ hade jag haft respekt för honom med tanke på hans FRUKTANSVÄRDA uppträdande igår.

Först SÅGAR han hela konceptet med Idol i tidningar och media i veckan.
Sen gör han ett uppträdande igår som var under ALL KRITIK...
Bara för att han inte gillar SCHLAGER...
Ovärdig musik eller för DEN STORE LARS??????
Han som är SÅÅÅÅÅ SPECIELL och PRETTO att han INTE kan tänka sig att SÄNKA sig till SCHLAGER-träsket.

Men då undrar jag :
Varför SÖKTE HAN???
Varför hoppade han inte av tidigare när det fanns så många HUNGRIGA, duktiga, sångerskor/sångare som mycket bättre hade kunnat få HANS CHANS.
IDOL är inte SVÅRT och SPECIELLT Lars.
Idol är inte "KENT".
IDOL är komersiellt och sliskigt och man ska kunna bevisa att man kan BEHÄRSKA MÅNGA musikstilar.
Men det kanske du Lille Lars, missat tidigare år.
Nä, just det du har säkert inte tittat, för du är väl lite FÖRMER för det.
BUUUUUUU för "Pretto-Lars".
BUUUUUUU för ALLA som röstade KVAR tönten i tävlingen.

Jag hejar sedan igår på Bög-Kevin.
Ja, jag vet, han har flickvän.
Men om inte Kevin är ÅTMINSTONE BISEXUELL ska jag ÄTA upp en av mina JACKOR som hänger i garderoben.
Så det så.
Kevin ÄR stjärnan!
När Idoljuryn igår sa att han såg ut som vinnaren i EUROVISION SONG CONTEST efter sitt framträdande kunde jag / VI bara hålla med här hemma i Södervägs-sofforna.
Kevin IS the STAR.
OCH...
Han är ÖDMJUK, DUKTIG, glad, proffsig OCH FRAMFÖR ALLT SPRUDLANDE!!!
Dagens "Heja" blir :
HEJA KEVIN!!!!!!

Sist men inte minst.
I går så hörde jag på nyheterna.
Det handlade om valet i USA.
Barak Obama hade haft ett tal, "reklam-tal" skulle man väl kunna säga, i amerikansk tv på bästa sändningstid.
Motståndare hade anklagat honom för att vara MAKTGALEN !!!????
Antar att det var McCain anhängare.
Då skulle jag vilja ställa frågan :

Är inte ALLA som ställer upp i ett PRESIDENTVAL MAKTGALNA????????

Jag tror att det gäller alla från Abraham Lincoln till George Bush faktiskt.
Inte bara Obama.
Nä, den där McCain han gör det nog bara för att HANS LAND kräver det av honom, det är hans PLIKT gentemot sina medmänniskor...
IRK, jag ryser av OBEHAG...
Heja Barak!
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha, Ha Pål heter heretter Indy. Når vi tok en fika på Bolaget sist vi var på Gotland, så sa bartenderen til Pål" Fy F... så lik du er Nick Nolte !



Åsa

2008-11-08 @ 22:34:00
Postat av: Bloggaren Herself

NICK NOLTE...

VA????

Nä, Pål är ju SNYGG, det är inte Nick Nolte...

Nä, då håller jag på Joars val, Harrison Ford,

han är snygg! Liza som var här och när ni var här tyckte han var lik en YNGRE/UNG Plura.. Sångare i Eldkvarn. Pål tycks vara en KAMELONT, ändrAR utseende och är lik många ;)

2008-11-09 @ 08:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0