Promenad i solen.

Underbart väder idag och KORS I TAKET...
Jag fick med sambon på en promenad.
Den ÅRLIGA som han sa själv ;)
Det är inte ofta han hänger med på en liten runda men idag gick det.
Vi började så smått med ARMKROK ( myspys-par ) men jag var tvungen att koppla mig ur det greppet.

Det kändes som jag DROG en LASTBIL efter mig...

Vi har inte direkt samma GÅNGTAKT, jag går lite snabbare även om jag FINGÅR och han går i samma takt som en....
Hm, låt mig fundera...
SNIGEL, ligger nog närmast till hands i beskrivning.
Håller vi däremot inte i varandra ÖKAR han takten något för annars hamnar han på efterkälken.
Alltså, armkrok eller hålla handen funkar inte, det blir FÖR TUGNT ;)

Vi stoppade vid Bageriet och tog en varsin Latté och macka.
Han grillad och jag leverpastej.
Mumsigt värre.
Fiket var SMOCKFULLT med Mc-killar men vi hade tur och fick "vårat" bord.

Nu till lite promenadbilder :



The Giants, Denny och jag.



Palissaderna.
"E.T, phone home eller The´re here.."



Blomsterprakt i Botaniska, fortfarande...
Och det är den 2 november i almanackan, otroligt.



Slokande blomma.



Samma slokande blomma, underifrån.





Ja, blommor, blommor, blommor, blommor...
Jag vet, jag ÄLSKAR blommor och blader som en sann DEKORATIONS MÅLERSKA ;)



Ingen Foto-radda är komplett utan lite träd och löv också ;)

Idag har jag LEKT lite i mitt fotoprogram också.
Alla bilderna har fått en lite Höst-ram runt sig.
Så lärde jag mig en annan fiffig sak av Lovely-Liza i fredags.
Hur jag ska få plats med hela ansiktet på en utskrift av ett foto.
Jag har liksom inte fattat varför jag har HELA ansiktet av ett foto på skärmen och när jag printar ut det så missar man ibland en haka eller toppen på ett huvud.
NU vet jag hur man får HELA bilden med.

När Lovely-L förklarade hur man gjorde satt jag och sa :
Jaha, mhm, ok, jag förstår, mhm, jaha...
Min "käre" sambo satt och HÅNADE mig i soffan :
" Hon fattar ingenting "...
Ursäkta mig...
Men skulle jag sitta och säga : Jaha, jag förstår,  OM JAG INTE FÖRSTÅR något.
Eeeh nej...
Det vore väl GANSKA korkat.
Då skulle jag säga :
Jag förstår inte, kan du visa mig på datorn?
Visserligen missförstod jag först ,för vi pratade om " fel" program men jag har prövat i mitt program i datan OCH det funkar.
Tack snygging ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Karin

haha fick en bild av Björne o hans snigel han drar efter sig när jag tänkte på er promenad....hoppas du ursäkta inte för att du ser ut som Björne men de va de första som ploppa upp i mitt huvud hahaha....

Kram

2008-11-03 @ 10:18:44
Postat av: Bloggaren Herself

I LIKE Björne, klart man vill vara lik Björne...

Men förhoppningsvis UTAn den PIPIGA rösten ;)

Och JA, jämnförelsen känns MITT i PRICK!!!

Kramis!!!

2008-11-03 @ 12:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0