Promenad???

Klockan är 09.30 här...
Jag har lite svårt att bestämma mig...
Funderar på en promenad, se morgon-tv med Lasse Bentsson eller krypa ner i sonens säng och se en film.
Vad göra?
Just nu leder Lasse B.

Jag har fortfarande en OLUSTIG känsla i kroppen efter gårdagen.
Jag kan INTE skaka av mig argheten/besvikelsen faktiskt.
Jag hoppas på en bra dag så jag kan slippa vara LÅNGSINT, för det är jag något jag inte är.
Fuck it, så måste jag tänka.

Det som är POSITIVT är att jag kände mig PIGG när jag vaknade i morse.
Jag blev så glad att känna mig skönt utvilad och ha ork när jag steg upp.
Vilodagen igår när jag gjorde INGENTING var behövlig och kroppen och huvudet är på G igen.
Jag skall sätta tänderna i VIRKMÖNSTRET igen och hoppas på att hjärncellerna KOPPLAR till varandra nu.
Det har ju varit lite glapp där dom senaste dagarna ;)

Så läste jag tidningen i morse.
" VÅR " regiondirektör, Bo Dahllöfs nya månadslön blir 103 000 kr.
Shit.
Ja, han sa sig själv vara värd detta REKORDBELOPP och när dom förhandlade så såg han ju SÅKLART till sina egna intressen.
Ja, det försöker jag också verkligen göra när jag löneförhandlar med min chef.
Det brukar TYVÄRR inte gå så bra så att jag får påökt en så där 20 000 i ett svep.

För övrigt måste jag bara skriva att jag verkligen tycker om vår "nya " chef Yvonne.
Hon är ju ny för oss sen ett par månader och snart ett år.
Men hon är VERKLIGEN sympatisk, ödmjuk, smart, koll på läget, trevlig, mysig.
Hon LYSSNAR.
CHEF på ett mycket BRA sätt.
Jag sitter ALDRIG på ett personalmöte och retar upp mig längre och ifrågasätter och är jobbig i största allmänhet.
Det har jag MINST sagt gjort förut.
Nä, en bra chef med HARMONISKA möten.
Hon skapar inte ens irritation fastän hon har tråkiga nyheter ibland.
Man känner sig inte direkt orolig för nå´t, fastän man kanske borde.
Bra!!!
Jag gillar henne.
En av dom bästa chefer jag haft faktiskt.

Så igårkvälls.
Telefonen ringde när vi satt mitt i Idol.
Det var en av mina arbetskompisar som ringde.
Hon hade sett på vår anslagstavla att jag skrivit att jag inte får in någon vikarie till den årliga julfesten kommunen bjuder på.
Jag har försökt med allt och tyvärr missar jag partyt :(
Men jag överlever.
Men min arbetskompis försökte komma med lösningar ändå TROTS att jag sa att jag försökt allt.
Jag lovade iallafall att jag skulle försöka med Resursen som en sista utväg.
Jag vet ju dock att Resursen kommer ju ALDRIG tacka ja till 3-4 timmars jobb för dom vill festa själva.
Och dom har ju valet att tacka ja eller nej som dom vill så chanserna är lika med noll.
Men jag blev glad att min arbetsompis ringde och VERKLIGEN ville att jag skulle komma.
Jag gillar VERKLIGEN mina arbetskompsar OCKSÅ.
Dom är SÅ BRA!!
VÄRLDENS BÄSTA :)

För övrigt var jag beredd på en HUDKATASROF här i morse.
Jag FEL-ÅT hela dagen igår...
Tröståt väl eller nå´t.
Bara SALTIGA saker, ost, skinka, köpemackor, smör, ägg.
Ja, inge bra för min hy alltså.
Så hade min kompis med sig BACONCHIPS igår.
Jag gillar inte ens baconchips.
Jag tryckte i mig det också.
Som TOPPING på hela dagens FEL-ÄTNING.
Fruktade det värsta i morse för jag var helt BUCKLIG i ansiktet igårkvälls vid läggdags.
Men jag tog dubbeldos av tabletterna och ser NORMAL ut iallafall.
Puh...
Nä, solen skiner, det blir en promenad iallafall.
Vi hörs kanske senare.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0