Så blev det ju bara FEL...

Att skriva om det där BARBIEHUSET...
Sambon läste bloggen.
Så säger han :
"Det stod en gammal lada på den där tomten förut innan dom byggde Barbiehuset..."
Mhmm, sa jag, värst vad du kan då...
( Skånepågen, Malmö-flyktingen )
"Och, forsatte " DEN INFORMERADE SAMBON ", hon som bodde där DOG för ett halvår sedan..."
Va????
Vadå, DOG?
" Ja, hon var tydligen lika gammal som oss och bodde där med sin mamma, blev sjuk och dog. "

Nämen va fan...
Här har jag gått och funderat på det där Barbiehuset i evigheter och skriva något lustigt, elakt och spetsigt.
Så blir det TRAGIK kopplat till Barbiehuset.
Känns det bara helt FEL nu såklart.
Taskigt.
Att dissa ett Barbierosa hus när någon precis har dött i det...
Nä, UR-TASKIGT känns det.
Det hade jag faktiskt inte en aning om.
Förlåt Barbiehus-ägaren, även om vi inte känner varandra !!!!

Såg precis en dokumentär på Tv.
" Rör inte min sup ".
Mycket BRA, om barns uppfattning om hur vuxna blir när dom dricker, och då handlade det inte om barn till alkoholister utan till " vanliga vardags / helg-drickare ".
Skrämmande att höra från 7-åringar hur dom uppfattar vuxna på VANLIG fests, beteende.
Hur dagens tonåringar dricker.
Om ni missade den, SE REPRISEN...
NYTTIGT för alla att höra.

Det lustiga var att sonen sa, SENAST han var här, att han TYCKTE DET VAR BRA att jag aldrig drack!!!
Vi låg och såg en film på hans rum och mitt i filmen, kopplat till till alkohol säger han :
( Obs, tecknad film )

Jag tycker det är så bra med dig mamma, du dricker aldrig, och du blir aldrig full...
Nä, sa jag, det har jag lagt av med...
Mmmm, har du druckit ?
Ja, förut, sa jag men jag tog ett beslut för några år sedan att dricka mindre och sen fick jag min hudsjukdom i ansiktet och då la jag av helt...
Jag har lika kul ändå utan att dricka och INTE ÄR DET GOTT heller.
Det har jag aldrigt tyckt men druckit ändå.
Mhm, vad bra...
Nä, jag blir rädd för fulla människor, du vet, som han på båten..
( Kort : Sonen åkte Gotlandfärjan med sin pappa, och en full kille blev galen, våldsam och skrämde sonen rejält )
Sen tycker jag att "folk" ( han sa egentligen inte folk, men... ) blir så tramsiga och larviga när "dom" dricker...
Dom bli inte sig själva.
Mmm, jag håller med, sa jag...
Så såg jag dokumetären nu ikväll och ungarna sa samma saker som sonen sa till mig...
Skrämmande...

Jag är glad att jag bjuder min son på en helt annan barndom än vad jag själv hade.
Och jag är glad att jag är NATRULIGT tramsig och pinsam UTAN alkohol i kroppen.
Jag vet MER än VÄL vilket OBEHAGLIGT magont det skapar när en vuxen dricker i barns sällskap.
OCH vilken ORO det skapar...
Det vill jag inte BJUDA min son på.
Han ska ALLTID veta att oavsett hur full omvärlden blir så har JAG iallafall koll...
Och tar hand om honom.
Sticka lugnt :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0