Sjal, Brandisar.. Och ikväll blir det MYCKET Brandisbloggande...









Sjalen klar...
" Solfjäderssjal "
Det går inte att göra den rättvisa i detta kvällsljuset som vanligt men jag knäpper nya bilder imorgon.
Det blev en volangkant.
Ska börja på en ny imorgon, på den blir det fransar.

Så till " Roliga Timmen ".
Lika rolig idag som ALLTID.
Nä, jag har INTE TRÖTTNAT ännu ;)

OCH, hörde ni Cool-Smurfan Aino...
Hon kallade killarna för BRANDISAR !!!!!
Wow, jag är alltså helt rätt UTE !!!
Det känns som jag är en av dom ;).

Jag drar väl igång kvällens skrivande.
Jag började faktiskt med att håna sambon.
Han är ju uppvuxen i ROSENGÅRD i Malmö-city.
Inte direkt Djursholm om man säger så.
I Rosengård var det så illa att när ambulansen kom så måste dom låsa ambulansen innan dom hämtar en sjuk person och sen låsa upp för att folk stjäl utrustning och mediciner.
Numera är det så illa att dom måste ha poliseskort när dom ska till Rosengård för ambulanserna blir totalkvaddade annars.
( info : Dokument inifrån )

Så fick man se/höra i programmet att ambulanspersonalen plockade upp en kille i 20-årsåldern.
Han hade sniffat Butangas och tuppat av.
I ambulansen kvicknade killen till och pratade med ambulanssjukvårdaren.
Han frågade PÅ SKÅNSK DIALEKT vad en så´n där apparat kostade, han syftade vad jag förstod på EKG-apparaten.
Ambulanskillen svarade att den gick loss på ca 100 000 kr.
Åh, fan sa killen.
Då skulle man ju kunna sno en så´n och sälja...

Det var riktiga ROSENGÅRDSTAKTER det !!!
Jag skrek till sambon:
Han MÅSTE vara från Rosengård älskling...
Jaaaa säkert, fick jag till svar.
Hörde riktigt hur FÖRDOMSFULL han tyckte att jag var...

Så ville SKÅNEPÅGEN / ROSENGÅRDS HULLIGANEN röka i ambulansen...
Bara lite...
Han ska nog lägga av att sniffa Butangas nu innan han är lika väck i pallet som någon som bor på en DEMENSAVDELNING.
Ett litet tips bara.

Och så var det övning igen.
Mitt i högsäsongen.
Brandisarna dom bara övar och övar.
Tur att dom kan ta till det iallafall och fylla ut lite programtid.
Men det kan ju faktiskt vara bra att öva LITE.
Ifall det händer något RIKTIGT allvarligt nå´n gång och dom inte bara får rycka ut på falsklarm.

Idag var det BERGSKLÄTTRING på schemat.

Sambon gastade från sovrummet :
" Amen va fan...
Bergsklättring, hur många BERG finns det på Gotland ? "
Åhjo, en å annan klippkant har vi ju iallafall...

Och Brandisarna påstod att dom ca 4 ggr per år får rycka ut och göra sådana här " räddningar " som involverar BERGSKLÄTTRING.
Det kan vara allt möjligt från att klättrare har fått knutar på repet till hundar som hamnat på klippkanter...
Huh...
Nu var dom där djuren inblandade igen.
Se där...
Dom räddar inte bara katter från att bli KATTSKELETT i träden.
Dom räddar små vovar också!!!
Så att det inte blir en massa HUNDSKELETT på klippkanter...
Hipp, hipp HURRAY.
Vilka killar.
MEN...
Nu undrar jag om Brandisen som sa det där att dom får rycka ut ca 4 ggr per ÅR drog en liten VIT LÖGN alltså???

Jag lusläser verkligen Gotlandstidningarna och dom har ju oftast nyhetstorka.
Dom skriver verkligen om MINSTA lilla grej.
Har någon snubblat på Öster och spillt ut lite läsk på gatan så står det om detta i GT & GA typ...
Lite hårddraget kanske, men i PRINCIP ;)

Skulle det nu vara så att Brandisarna får göra sån´a här BERGSKLÄTTRINGAR / BERGSRÄDDNINGAR  4 ggr om året
då borde det väl ändå stå i tidningarna????
Jag kan inte påminna mig ha läst om en enda BERGSRÄDDING av NÅGOT SLAG i år...
Rätta mig GÄRNA om jag har fel...

Så skulle dom äta igen.
Tårta den här gången för Uffe Wallin skulle fylla 40 och få bebis på samma gång.
Bäst att fira och äta för det är Brandisarna jättebra på.
Uffe får bli " Firar-Smurf ", förresten.
Så PRECIS när dom ska skära upp tårtan går larmet.
Brand i Slite på Cementa.
Killarna lämnar allt hals över huvud där på " BERGET " och drar iväg.
Utrustning och allt.
Jag undrade om dom lämnade TÅRTAN kvar i stekande sol...
Hm.

Så kom dom till Slite och DELTIDSBRANDMÄN hade redan börjat arbetet.
" Gammel-Detidsbrandmannen " ( har glömt vad han hette ) förde befälet.
När killarna från STAN kom, ville han vara effektiv och berätta om situationen.
Han blev DIREKT avbruten av MEGA-STROPP-SNOBBEN från stan..
Vi är redan informerade, snoppade han av EFFEKTIVE Gammel-Deltidsbrandmannen.

Amen, URSÄKTA då.
Kunde väl inte jag veta...
Hade jag svarat STADSBOA-SNOBBEN...

Men det redde ut sig och han tog inte lika illa upp som jag gjorde ;)
Dom jobbade på tillsammans och försökte släcka eländet.
Så pratade Deltidsbrandmannen på för fulla muggar och dom på Kanal 5 textade bitvis...
Inte allt, men ibland pratade han då rakt i nattmössan och VRÄKTE på med så´n bonnig gotländska att dom textade.

Skit oxå, jag som alltid retar sambon att dom alltid textar skåningar.
Nu textade dom en gotlänning också.
Sååååå himla ONÖDIGT.
Gick ju hur bra som helst att höra vad han sa...
Ju...

Så kom dom tillbaka efter släckningen i Slite och kunde återgå till sin tårta.
Puh, vlken tur alltså.
Att dom hann med det iallafall.
Dom skar upp tårtan med en VINKELSLIPSSKIVA.
Jaha, se där, lite verktyg igen.
Vilken uppfinningsrikedom...
Skära tårta med vinkelslipsskiva.
Dom kan dom Brandisarna.

Ojet var ju med i rutan idag igen och som min vän Miss Sophie sa :
Han är ju med 99 % av programtiden.
Ja, och han var lika pedagogisk, puttinuttig och Ojetig som vanligt.
Så fick man minsann höra honom stå och Tjhitt-tjatta med en patients man angående väder.
Och vi fick även veta att han skulle till ÖLAND...
Ridå ;)

Och här hade det ju kunnat sluta men ICKE.
Jag gjorde det stora MISSTAGET att gå in och kolla på  Kanal 5:s hemsida för BRANDISARNA.
Jag höll på att smälla av...
Nästa vecka ska en " S.O.S GUTE GALA "  gå av STAPELN...
Va???
Hör och häpna...

Jag citerar ( OCH NU BLIR DET MASSOR MED CITAT ;)

Initiativtagare är Ambulans Henke / Myspys-Smurf.
Han kallar detta evenemang för GOTLÄNNINGARNAS SVAR PÅ OSCARSGALAN !!!!
Jaså minsann...
OSCARSGALAN = BRANDISGALA...
Ja, kanske smäller lika högt i jämnförelse där.
Vi får se till att VÄRLDSPRESSEN BEVAKAR tillställningen.

Hade Miss Sophie i luren när jag skrattade och läste om det kommande GALAJET.
Hon sa :
" Jaha, ska dom va i KONGRESSHALLEN eller??? "
Nä, du Miss S, BÄTTRE UPP...
Nu är det RIKTIGT FLÅDIGT SERRÖ, så dom ska ha sin GALA på HAMNPLAN 5 !!!
Derrö, det var inte KATTSKIT...
( Kattskelett, eller ja.. Dåligt skämt, där... )

Myspys-Smurf :
" Vi har fått så mycket positivt gensvar och vill hedra hela styrkan med en prisutdelning. "

BULLSHIT, ni vill bara ÄTA  och ha LattjoLajbans som vanligt Henke...
Och få lite mer TV-TID i rutan...
För såklart har ni väl bjudit ner Kanal 5 att filma " GALAN " också?????

" Och visst finns det intresse.
Redan nu kan tv-tittarna rösta på sin favorit i kategorin " Årets S.O.S Gute ".
De övriga och lite mer HUMORISTISKA kategoriena är , Årets musiker, Årets städare, Årets kostym, Årets atlet, Årets Hero och Årets biroll..."

Men vänta här nu....
DOM HAR JU SNOTT HELA MITT BLOGGUPPLÄGG!!!!!!
OCH...
Varför har dom inte kontaktat MIG????
Jag hade ju varit PERFEKT att hjälpa till att hitta på kategorier och UTSE i ALLA kategorier.
Jag ÄR ju den ULTIMATA  BRANDIS-EXPERTEN.

Mitt mobilnr : 070-6941289 IFALL ni skulle behöva lite hjälp.

Jag står till ERT FÖRFOGANDE!!!!
RING!!!!!!

Miss S högg direkt på det där med " Årets Biroll "...
" Utan tvekan Ojet, tyckte hon.
Han som då är med 99 % av programtiden...
Hur kul hade inte det varit om han blev Årets Biroll, ha,ha,ha. "
Jag håller med, höjden av HUMOR :)

OCH...
Varför har inte JAG fått en inbjudan?
Måste jag anmäla mig själv???

Jag har försökt tvinga samboenden att gå med men han VÄGRAR...
Han måste stå ut med eländet på TV så han vill slippa det LIVE säger han
Herregud...
Vilken liten HYCKLARE jag är trolovad med då...
Lägg ner...
När jag har jobbat, har han SUTTIT själv och sett det...
Varför då?
Om det nu är så DÅLIGT.
Ikväll har han legat i sovrummet och kollat på programmet och jag satt i vardagsrummet...
Varför då?
Jag tvingar honom ju knappast.
Han kunde ju välja vilken kanal som helst utom Kanal 5.
Äsch, han gillar det i smyg, annars skulle han ju ALDRIG titta på det ;)

Alltså jag får nog ta och klura på det här lite.
VEM jag ska rösta på.
Om jag nog inte ska smyga mig dit och skaffa lite mer BLOGGMATERIAL.
Fota lite.
INTERVJUA några Brandisar lite.
Lyssna i smyg, för det är jag bra på.
Men om inte KILLARNA nu ringer och BJUDER in mig som sin HEDERSGÄST behöver jag en frivillig kompanjon som vill hänga med!!
Anmäl er GÄRNA så fort som möjligt ;)
Sambon verkar ju INTE så sugen på den idén uppenbarligen.

För den här chansen kan jag ju bara inte missa.
KOMMA Brandisarna TÄTT in på livet och kolla läget...
Hoppas på att ingen av dom har läst min blogg och ger mig en KÄFTSMÄLL.
Fan, BRANDIS GALA...
Kan det bli STÖRRE än så här?????
Förmodligen INTE...
Glöm nu inte gå in och rösta LOVELY readers.
För DET är dom värda killarna.

Så dom slipper gå in och rösta på SIG SJÄLVA, det blir så pinsamt för dom då...
Sticka lugnt...
 .....från en MKT exalterad bloggare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0