So you think you can dance / clean?

Dear readers, I have a confession to make...

Jag kommer UTELÄMNA mig EXTREMT mycket och komma ut ur " Dans-garderoben ".

Jag vet inte om ni känner till "Maddedonna", hmm.
Men det gör jag, och jag känner henne VÄL...



Jag var lite tvungen att städa av lite här idag kände jag.
Kom igång väldigt sent.
Slutade jobba vid 09 och sedan gjorde jag ärenden, typ handlade till 10.30.
Hem och käkade frukost och snackade med en kompis fram till 12.30.

Då var jag VERKLIGEN INTE "in the mood" för att städa men jag har ett knep...

Förr om åren brukade jag alltid sätta på HÅRDROCK när jag städade men det har jag slutat med.
Jag hatar nämligen att städa och insåg att om jag jämt spelade hårdrock så blev jag på DÅLIGT HUMÖR också...
Djävligt dåligt humör dessutom...
Så jag har bytt STÄDMUSIK.
Jag sätter på lite SVÄNGIG musik så kan jag stuffa loss samtidigt.
PERFA...
Ibland när jag lyssnar på lite "äldre" musik blir jag lite "Ally McBeal" men som idag då blev jag :
" So you think you can dance Madde " alt. " Maddedonna " ( Madonna alltså ;)
Dvs jag blir en poppig, dansvirtuos som kör alla tuffa moves jag kan komma på...
Á la Madonna, Justin Timberlake, Janet Jackson...

Så när vi ändå är inne på Justin.
Jag har nämligen " Futuresex/Lovesounds " ...
Och jag SKÄMS faktiskt lite för det...
Jag tycker att jag är LITE FÖR GAMMAL för att ha den i min cd-samling, men likväl har jag den.
OCH jag älskar den!!!!
" I´m bringing sexy back, yeah.. "
Alltså jag försökte pracka på sonen den när jag hittade den på rea för 59 kr.
Glöm det, den vill jag inte ha, sa han i affären...
Jag köpte den ändå och LÅTSADES i kassan att MIN SON hade ville ha den...
Barn, typ.. Hö, hö...
HUR TÖNTIGT som helst, men jag kände mig som sagt "OUT OF DATE" för så´n musik.

Så tänker jag :
Undrar vad mina grannar tänker när dom ser mig dansa och höfta förbi fönstrarna fram och tillbaka.
GALEN, ligger nog nära till hands.
För jag dansar verkligen.
Som om jag hade stått på en scen med Justin och UPPTRÄTT.
Som om jag var med i " So you think you can dance " på riktigt.
Höfter, armar, rumpa, ben, allt svänger.
Och sjunger med gör jag ju naturligtvis också.
Högt.
Där jag kan texten.


" Sexyback "


" My love "


" Summerlove "


" Damn girl "

Ja, lite så här kan det se ut ungefär...
Yiiiiaks...
Pinsamt, men sant.

Så är det ju det...
Jag går ju aldrig ut och dansar längre.
Och även om jag hade gjort det så hade jag FÖRMODLIGEN inte dansat loss som en annan galning.
Inte på det sättet JAG vill dansa iallafall.
TUFFT & coolt ;)
Jag menar, hur COOL och TUFF är en 37-årig tant på dansgolvet på MUNKEN?
Inte så cool.
Inte ens om TANTEN faktiskt KAN dansa, är hon tuff.
Bara PATETISK.
Och  VÄLDIGT pinsam och töntig i ANDRA, unga, cooooola brudars ögon.
Och killars också för den delen.

Jag skulle verkligen, verkligen vilja gå och dansa typ samma dans som sonen gör.
HipHop/Street dance.
Men dels har dom nog inga grupper för nybörjare som är 37.
Nybörjarna i så´n dans ligger väl på 7 år, så där är man ju definitivit för gammal.
Dom som är äldre och dansar det har troligtvis börjat tidigt och nu är dom 26 och fortfarande dansar.
Där skulle man ju inte heller platsa, 37 och kan inte ett steg, mer än HITTEPÅ-STEG...

Sen finns ju dom där dansgrupperna för KVINNOR som är 35 +...
Där man dansar FRI dans...
Det skulle förmodligen inte passa mig det heller...
Jag är inte den typen som vill sväva fram över ett dansgolv och låtsas att jag är en fladdrande fjäril.
Eller lyssna på afrikanska trummor och låta kroppen följa rytmen.
Visserligen brukar jag lyssna på afrikansk musik, som typ Baba Maahl, men då dansar jag " madonna-moves " ändå.

Nä, jag skulle inte platsa i en Fri-dansgrupp och stå och svaja som en björk och blunda in känslan...

Kanske om dom startade en FRI-dansgrupp där man lyssnade på Justin Timberlake eller Madonna och man fick köra sin egen "HITTEPÅ- Hiphop/street DANCE" kanske...
Hm.
Ja, men den pinsamma sanningen är trots allt, att jag leker MTV-STJÄRNA när jag är ENSAM hemma och städar.
Så nu vet ni det.
Och i min fantasi så gör jag såååå coooooola moves och är såååååå himla rätt, när jag dansar fram med dammsugaren.
Sonen hade FÖRMODLIGEN dött av SKAM om han hade sett mig.
Sambon hade ringt S:t Olof.
Jag...
Jag är bara glad att jag städar själv och att jag kan få utlopp för min "UNGDOMS-MUSIK-DANS-SO-YOU-THINK-YOU-CAN-DANCE-HIP-HOP-LUSTA" .

Jag önskar man kunde vara PIPPI jämt...
Tänk vad skönt det hade varit.

Ikväll är det BRANDISARNA på tv.
Sambon ville hyra film men jag sa :
ÄR du galen????
Det är ju BRANDIS-TAJM på tv ikväll...
DET....
Kan jag ju INTE missa.
Återkommer senare med lite Brandis-porr-diss-nyheter ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju skitrolig. Jag känner igen mig själv i din dans/städning. Själv brukar jag sjunga också, RIKTIGT högt. Spelade in mig själv med mobilen en gång. Det lät inte inte klokt

2008-11-14 @ 18:22:11
Postat av: Bloggaren Herself

TACK anonym...

Skönt att veta att jag inte är helt ensam om att vara städGALEN ;)

2008-11-14 @ 21:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0