Stövlar = Ångest.

Idag har jag träffat en vän och fikat.
Mysigt, snackigt och tända ljus.
Ballerinakex...
Jag hade inte ett dugg i frysen så senare på eftermiddagen bakade jag lite.
Dags att fylla upp med kladdkakemuffins m.m.
Till helgen ska jag nog baka "Dajm-kolapaj" att bjuda på till Idol ;)

Så skulle jag göra några snabba ärenden på stan.
Jag passerade skyltfönstret vid Wedins.
Höll på att smälla av, såg VÄRLDENS SNYGGASTE stövlar.
Jag gick in.
MYCKET, MYCKET IDIOTISKT kan jag säga...
Provade.
ÄNNU MER idiotiskt.
Stövlarna var så snygga på att jag mådde ILLA och fick ÅNGEST.
Dom satt som om dom VAR SYDDA speciellt till mig...

Jag kan säga att det var LÄNGE SEDAN, ÅR, sedan jag fick KLÄD-och SKO-ÅNGEST.
Förr var det mer vanligt när jag var lite FATTIGARE...
Nu är jag ju inte SÅÅÅ RIK direkt men jag har ju köpt en ny jacka och då har jag inte råd med stövlarna.
Men jag VILL bara ha dom.
MÅSTE bara ha dom.
Det stod MADDE på dom.
995 kronor och jag ber om ett MIRAKEL.
Kan man be om ett " Måste-Ha-Begärs-Mirakel " Gud?
SNÄLLA!
????????????
Jag vet inte om jag kan överleva utan dom där stövlarna.
Faktiskt.

Jag har gått här hemma och gnällt över hur DEPRIMERAD jag känner mig pga av detta.
Inget direkt gehör från sambon och sonen tittar bara konstigt på mig.

Nä, jag behöver nog beställa en tid hos KLÄD-PSYKOLOGEN.
Och AVPROGRAMMERA mig.
Annars kan jag inte släppa tanken på dessa FABULOUS BOOTS.
Ja, ni ser, jag kan inte ens sluta skriva.
Nu slutar jag.
Men fy FAAAAAAAAAN vad jag vill ha DOM.
Buuhuuhuuuuuuu :(

Sjalen går framåt och ser Fin-Fin ut.
Peppar, peppar...
Tvi, tvi, tvi...
Sticka lugnt.

P.s. Gud, snälla...
Tänk åtminstone över det där med MIRAKLET.
Jag börjar inte förrens 14.00 imorgon så du har lite tid på dig. 
Så  kan jag "plocka upp " stövlarna innan jobbet.
Sov gott.
D.s


Kommentarer
Postat av: Tove

jag tror också på mirakel. och på att det är fint att önska gud en god natt ;)

2008-11-04 @ 20:15:00
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, fast jag känner mig lite GIRIG trots allt...

Kramis

2008-11-04 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0