The man, The myth, The PÅL...

Det kommer mera...
Ja, här på Söderväg blir vi matade med nya uttalanden OM Pål...
Sonen hallucinerar inte bara att han tror han ser Pål på Ishallen...
Han är nu OFFICIELLT besatt.
Han ser PÅL överallt.
Eller iallafall liknelser, som ikväll.

Vi satt här hemma alla tre och såg senaste Indiana Jones filmen.
Så säger sonen :

Besatt son : Mamma, du vet du...
Moi : Vadå?
( Tänkte att nu kommer det nog det vanliga att filmen är för läskig och han BER om att få slippa se den ;)
Besatt son : Jo, vet du, jag tror att när PÅL  blir gammal kommer han se ut som han, Indiana Jones...
Moi : ( Jaha, PÅL igen, det borde jag ju ha kunnat lista ut ;) Tror du det ?
Besatt son : Ja, jag tror han kommer se ut precis så där.
Moi : Mhm, ja kanske det.. ( full i fniss )
Besatt son : Mmmmm. ( gravallvarligt )

Jag vågade knappt titta på sambon, rädd för att börja fnissa.
Så Pål...
Tack för inlägget förresten, det är vidarebefodrat ;)
Du är en hjälte på fler än ett sätt.
Nu kommer du tydligen bli lik Indiana Jones / Harrison Ford när du blir gammal också...
Inte illa va ???
The man, The myth, The Pål, som vi säger nu ;)

Jag återkommer SÄKERT imorgon med en nytt Pål-uttalande från sonen.

Så ett litet snärtigt svar från sonen angående våran  läxläsning, djurboksskrivande igår som slutade i Hallabaloo och tårar.
Jag hade ju beskrivit det som att vi skulle ha en MYS-EFTERMIDDAG.

Då sa jag idag när vi tog igen "förlorad" läxtid att det var ju synd att det blev som det blev IGÅR, när vi skulle ha " en så´n mysig eftermiddag ihop ".

Mysig eftermiddag, sa sonen.
Kallar du LÄXLÄSNING och LÄXSKRIVING MYSIGT????
Det gör INTE jag.
Det är TORTYR, inte MYSIGT...
Hepp...
Kanske inte jag heller tyckt när jag var i hans ålder, om jag tänker efter...
Mysigt det är när vi går på Bio och Fikar mamma, INTE LÄSER LÄXOR PRECIS EFTER SKOLAN!!!!!
Nä, fel ordval av mig där då kanske.
Och fel TÄNKT...
Det är nog inget MYSIGT att läsa läxor...
Hm, sorry.

Så till nästa snärtiga kommentar från sonen.
När vi gick hem från skolan igår ( och pratade om Pål ;) så kommer 2 killar och cyklar förbi oss.
Dom går i 6:an enligt sonen.
Den ene killen skjutsar den andre på pakethållaren.
Killen som trampar bromsar, och han som sitter bakpå trillar baklänges men lyckas undvika slå i bakhuvudet i asfalten.
" Herregud vilka galningar, säger jag.
Tänk om han hade ramlat baklänges och spräckt skallen i gatan.
OCH INGA HJÄLMAR har dom heller.
Vansinnigt och livsfarligt "...
Sonen svarar BLIXTSNABBT :
" Och det ska komma från DIG mamma...
SOM INTE HELLER ANVÄNDER HJÄLM!!!!! "
Nä, precis...
Precis...
IDIOT-MORSAN har talat för SISTA GÅNGEN.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0