GGN= RAGGARHELG!

Så kom jag hem från jobbet och jag känner mig som 150 år.
Sovit som en kratta.
Som vanligt.
TROTS att en av mina arbetskompisar har gjort en "förbättring" vad gäller "assarnas" sovrum.
Får ta igen SKÖNHETSSÖMNEN i natt ;)
Här behövs inget PARTY, jag är sliten ändå.

Blev full i fniss i morse.
Såg bilagan till GA, antar att den kom med GT också.
GGN stundar i helgen.
Gotlands kvinnors RAGGARHELG...
Det brukar vara den och LELLETRÄFFEN som får kvinnor att gå ut och festa rejält i den här stan och sedan hoppas på lyckan att träffa Mr Right!!!!!

Det är horder av singeltjejer som drar sig ut på stadens krogar och restauranger.
Det är tonårstjejer som vimlar runt på stan UTANFÖR stadens krogar eller "korvmojer" i hopp om att bli "upptäckt" av en eller flera killar.

Det är SAMBO och GIFTA kvinnor som drar ut på krogen ihopp om att få sig en flirt eller ligg för gubben där hemma bjuder inte på någon spänning alls längre.
En gratisdrink och en flirt är bättre än ingenting alls...

Så har det varit i 100 år och kommer nog att fortsätta i 100 år ;)

Skulle faktiskt inte vilja vara ÄKTA SAMBO eller MAKE  just dom här 2 helgerna, till någon av dom kvinnorna som VÄLJER att gå ut en sådan här helg.
Oskyldigt är det INTE...
Den som påstår det LJUGER.
( B. there, done that, i ett TIDIGARE liv... )
Det finns ju massor med andra helger på året och väljer man då att satsa på att gå ut JUST GGN och LELLETRÄFFEN...
Jag hade varit en sotis, sur sambo eller äkta make!
JAG kan iallafall säga med gott samvete att sedan jag träffade min "trolovandes" har jag varken varit på GGN eller LELLE på 4 år :)
Än så länge är han SPÄNNANDE!!!!!

Men jag kan villigt erkänna att i tidigare förhållanden har jag svirrat runt jag också på dessa helger...
Med motiveringen :
Men vadå, jag går ju ALLTID ut på helgerna, den här är väl inge annorlunda...
Nä, nä...
Just det ;)
Gick dom PÅ DET så var dom ju dumma i huvudet.
Ville dom gå med så vart det trubbel.
Nääääää, jag ska gå ut med TJEJERNA, bara...
Varför ska DU gå med just ikväll när du aldrig vill gå med annars???
Irk, vilken häxa man var...

Det är jag väl i och för sig nu också men vid ANDRA tillfällen ;)

Ok, gifta MÄN och sambos, HÅLL i flickvänner, fruar och sambos, för ni vet aldrig vad hon drar efter festen på krogen.
Gå INTE på det där med EFTERFEST hos "BARBRO" om hon försöker mörka en sen/tidig  hemkomst med den ursäkten!
SINGELTJEJER och singelkillar :
KÖR SÅ DET RYKER!!!!
Ha en LOVELY helg!
Ni är dom ÄNDA som medd GOTT samvete kan gå ut och partaja i helgen ;)

Så till en annans sida av GGN.
Det stod en liten annons på framsidan av GGN-bilagan...
Jag citerar:

"Bidra till ett grönare GGN.
Ta bussen till tävlingsområdet eller cykla."

Jag skrattar ihjäl mig..
Min följdfråga blir då :
Ska dom tävlande GÅ runt banan också?
Och DRA sina motorcyklar efter sig?
Det blir VÄL mer MILJÖVÄNLIGT då???
Annars blir det så mycket avgasutsläpp när dom GASAR på och GREJAR i leran.
Jag undrar VERKLIGEN hr många som tar bussen eller cyklar till Tofta skjutfält i helgen.
Inte många gissar jag på.

Miljötänkande när det är som ROLIGAST!
Sticka lugnt ;)

P.s.
Kanske på plats med en liten rättelse efter mitt inlägg ang GGN helgen.
Jag HAR ALDRIG varit OTROGEN mot någon av min fd pojkvänner.
Men en flirt och gratis drink har jag däremot TACKSAMT roat mig med!!!
"EFTERFEST" har aldrig varit min grej, det har ANDRA i min närhet varit bättre att BJUDA på en jag...
Ni som känner mig VET vad jag menar!
Sticka lugnt igen..
Från tjejen som bara haft TVÅ "One-nights-stands" i hela sitt 37 åriga liv...
Och är STOLT över det.
Då var jag dessutom SINGEL :)
Ingen moral över övriga personer som väljer att göra sån´t, men It´s just not ME!!!!
D.s.




Kommentarer
Postat av: Tove

ja nog skulle man ha varit hemma till helgen, helt klart.. ;) hehe... visst verkar de spännande, kurserna! lite svårt att välja mellan några av dom faktiskt. Kram!

2008-10-28 @ 17:20:31
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Liza

Jaa du....jag är ju singel, men känner inte att jag har lust att gå ut på GGN-helgen i alla fall. Huvva. Fylla x2000 och taskiga raggningsrepliker...tack men jag får nog under de två sommarmånaderna av den där biten. ;)



Kramar!!

2008-10-28 @ 19:50:49
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, du skulle varit här..

Men det är väl inte försent ÄNNU???

Eller kanske fullbokat på båtarna kom jag på.

Man ska nog vara ute i mycket god tid...

Hm, synd...

Men till jul kommer du väl hem va?

Kramis

2008-10-28 @ 20:35:52
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, jag håller faktiskt med...

Och så är det så PACKAT med folk att man knappt kan röra sig...

OCH PACKADE FOLK ;)

Kramis

2008-10-28 @ 20:42:41
Postat av: Karin

Men den helgen har ju folk pumpbolaget o skylla på om man inte kan erkänna att man ska ut o se på grabbarna. Du kanske ska åka med ut på dan istället o se när dom kör S

Kram

2008-10-28 @ 23:45:12
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha,skylla på Pumpbolaget.

Hade jag varit MAN hade jag INTE gått på den heller :)

Och åka ut på dagen...

ÄLSKLING.. Du känner väl mig...

En KVART, UTE, i kyla och jag är lika frusen som en isglass och tar 3 år att tina upp.

Nja, fixar jag inte att sitta en timme på en bänk, i en gympasal, fullt påklädd med ytterkläder och se på inomhusfotboll när sonen spelar...

Då fixar jag INTE Toftaskjutfält ;)

Kramis

2008-10-29 @ 09:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0