Åsso fick jag börja om på nytt...

Jag blev inte nöjd med Restgarnssjalen.
Hade kommit en BRA bit och färgerna blev inte bra ihop.
Mönstret däremot är NOG rätt ok faktiskt.
Jag ville inte slösa energi och arbete på en sjal som jag ändå inte tänker sälja.
Behövde nytt garn, jag ville ha Multifärgat garn.
Hade inget hemma.
Drog över till "Tyglagret", där fanns det inte nå´t kul.

Gick in på nätet och kollade Multi Mohair och ringde sedan "Min Kompis Anna-Lena " på Krampbrobodi.
Frågade vad dom hade hemma och det fanns det jag ville ha.
Morsan och jag stack ut.
Satte i gång för 2 timmar sedan och nu behövde jag en liten paus igen ;)

Har sedan igår lagt ner 8 timmars arbete men bara 2 timmar räknas ju.
Efter som dom andra 3 ggr inte blev bra.
Så 6 timmar på ingenting, tur jag är ledig och har tid att exprimentera lite.

Så till mitt hår...
Jag är lite undrande här.
Jag har tvättat håret 3 ggr sen jag tonade det.
Jag tycker att det har ändrat FÄRG...

Jag tycker det har blivit lite SVART-GRÖNT-SMUTSIGT!!!!

Idag när jag satte på mig en vit tröja såg håret svart-grönt ut.
Jag bytte färg till orange.
Svart-grönt-smutsigt...
Ok, duvblå...
Svart-grönt.
Brun kofta.
Lite bättre, håret såg mer BRUNT ut då...
Brunt fick det bli.

Frågade min mamma som färgat håret sen hon var 17 typ...
Kan håret ändra färg?
Bara av att tvätta det?
Det var ju Askblond-brun-rött...
Hm, ja, sa hon.
Klor i vattnet, så har vi ju KOPPARRÖR.
Det kan ju påverka vettdu...
Nice...
Hade jag INTE EN ANING om.
Lucky me...
Tycker du att det ser konstigt ut???
Nä, det TROR jag inte.
Tror, nä...

Jag AVVAKTAR.
Titta GÄRNA om ni ser mig och säg VAD NI tycker.
Jag tycker APSELUT inte jag ser likadan ut som när det var NYTONAT.
Färgen passar kanske bra i Halloween, nu när det är spöken, häxor och döingar på tapeten.
Men jag hade ju inte direkt tänkt gå ut och leka monster eller spöke direkt med mitt Grön-svarta hår.
Jag ska nog inte försöka göra några förbättringar på mig själv i fortsättningen.
Det blir bara PANNKAKA hela tiden.
Suck, pust och STÖN!
Sticka lugnt ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0