Fluga i...

Morgonstund har guld i mun...
Jag fixade lite frukost, kaffe och häller upp mjölken till kaffet för att värma.
Något med sprattlande ben åkte ur mjölkförpackningen och simmade runt i mjölken...



Morgonstund har fluga i mun ?
Alltså, jag har varken tur med smaken i munnen eller det jag stoppar i mig.
Suck!
Genast börjar man ju fundera på hur långe SPYFLUGAN legat där och simmat runt i min mjölkförpackning?
Jag har i och för sig inte tagit av mjölken sen morgonen innan och den levde fortfarande så för hoppningsvis har den smitit in under dagen igår och "hittat" den enda öppna förpackningen i kylen...
Min mjölk :(
Lucky me...
Jag tror det ska bli mitt nya VALSPRÅK.
Det passar ju både när det är positivt och negativt.
Lucky me !

Inatt drömde jag att jag skulle gå och klippa mig.
Jag kom till "min" frissa men hon var sjuk och ringt in en vikarie.
Vikarie-frissan började klippa mitt hår och trots att jag sagt att jag bara ville klippa topparna klippte hon bort nästan allt mitt hår.
Jag bröt ihop i drömmen.
Inte det också var det sista jag tänkte/drömde så vaknade jag...
Och upptäckte att jag drömt och hade allt hår kvar.
Puh...
Tog fram min drömbok som jag fick i födelsedagspresent och hittade under rubrlken " HÅR " följande text:

Drömmar om att tappa hår eller om man märker att man är skallig skulle stå för en rädsla att bli FYSISKT SVAG...
Hm, stämmer ju VÄLDIGT bra med tanke på min nuvarande situation.
Inte orka sporta, vara trött i kroppen, träningsvärk bara jag går, order från läkaren ATT TA DET LUGNT...
Lustigt...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0