Klistra på tapeten.

Känner mig himla nöjd ikväll, har hunnit med en del här hemma idag som behövde göras.
Så har jag börjat virka på en ny sjal, en beställd ,som skall vara klar till nästa tisdag, en stor en.
Jag lär få ligga i rejält om jag ska hinna.
Men sjal ger pengar och pengar ger MER sjalar.
Så det så, det är bara att jobba på.

Så till sonen...
Den här helgen har han målat mycket och allt har varit Pokémons.
Heter det så i pluralis?
Pokémons...
En Pokémon, flera Pokémons?
Ja, ja, han har målat många Pokémon... s... iallafall.
Så ville ha sätta upp dom på väggen.

Pablo Picasso : Mamma, kan jag klistra upp mina bilder på väggen, snälla?
Nej, svarade jag ( såklart ) men du kan sätta upp dom på kylen med magneter.
Pablo  P : Nä, men kan jag inte få klistra upp dom på dörren då?
Nej, du förstör dörren då. Det går inte att få bort dom sen när du har tröttnat på dom.
Pablo P : Varför skulle jag tröttna på mina pokémonteckningar?
Nej, men det vet man aldrig, du får inte KLISTRA upp dom iallafall.
Pablo P : Men har du kladd då?
Nej och det kan du iallafall inte använda för det blir FETTFLÄCKAR på tapeten när man tar bort.
Pablo P : Men GUUUD va du är jobbig mamma...
Ja, jag vet. Sorry.

Tur att han frågar iallafall och inte bara gör det.
För det gjorde INTE jag.
Jag bara smällde upp vad jag ville och målat och det VAR inte poppis...
Med klister, tejp eller kladd.
Sen när jag skulle byta ut teckningar och följde hela STYCKEN av min fula tapet med.
Mamma höll på att få dåndimpen på mig.


Så tänkte jag att jag får nog få " tummen ur " och fixa iordning den där stora anslagstavlan som jag lovat 1000 ggr så han kan hänga upp mer konstverk som han kan byta ut UTAN att väggen blir förstörd.
Annars är nog risken att min son kanske KLISTRAR upp sina konstverk ändå.
Om han tänker som sin mor gjorde :
Där är ett märke i väggen, då gör det ju inget om jag klistrar upp det där...
För där är det ju ändå ett märke...
Då blir det ju finare med en teckning över.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Liza

Hahahaha...vi var nog planschgenerationen med Okej och Frida som poppistidningar. Det fanns inte ett tonårsrum utan de obligatoriska fettfläckarna överallt ;)



Kramar!!

2008-10-13 @ 23:15:10
Postat av: Anonym

Precis, mitt i prick...

Men det kom efter min tapetsering av teckningar.

Bra med posters från Okej för då kunde man täcka upp dom fula rivmärkena efter konstverken.

Kramis

2008-10-14 @ 10:13:58
Postat av: Liza

Mina föräldrar tyckte nog de där fettfläckarna var rätt okej när de fick perspektiv på det....vilket de fick när jag efter klagomål på dom började använda nån slags häftpistol istället. ;)



Kram!

2008-10-14 @ 14:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0