Komiskt...

 Ca klockan 20.20 igårkvälls...
Sambon fäller kommentaren :
Det här var verkligen INTE ROLIGT!!!
JOOOO, skriker jag ( som för övrigt inte kunnat skrika på 2 veckor och dessutom tog värktabletter på kvällen),
det här är ju JÄTTEROLIGT men SKITDÅLIGT!!!!
Jag talar naturligtvis om femmans nya "TOPPSERIE" : S.O.S GUTE !!!!!!

Snacka om att klippa ihop en serie med  FÖRSÖK till DRAMATIK varvat med förföriska TURISTVYER!

Jag vet inte ens vart jag ska börja... ?
Kanske med sjuksyrran som avslutade varje mening med att nicka VÄLDIGT TYDLIGT, upp och ner med huvudet, precis som om hon ville understryka allt hon sa...
Med en huvudnickning.
Brandmästaren som sitter och pratar med ambulansen som är på väg till flicka Nr. 1 som fått en armbåge i ansiktet...
Matcherna spelas på P 18 planen vid vägen ut mot Träkumla.
Där är det HELT ÖPPET FÄLT.
Brandmästaren säger myndigt till ambulanspersonalen :
Ja, jag står vid vägen och kommer att LOTSA er in till olycksplatsen.
LOTSA ????
Som sagt..
Öppet, stort fält PRECIS VID VÄGEN, ser man då en klunga med folk som står runt en person plus brandmän...
Hm..
Jag tror inte ambulanspersonalen skulle ha det SÅÅÅ svårt att hitta "OLYCKSPLATSEN".

Första pausen ringer Miss Sophie.
Frustandes av skratt.
Så satt vi där och försökte toppa varandra med "ROLIGA" inslag och kommentarer.
Hon berättar att hon precis sett ett avsnitt av en annan serie : Sjukhuset.
Där hade en patient börjat hyperventilera precis som fotbollstjejen P 18 planen.
I serien Sjukhuset hade läkaren bara sagt :
Patienten hyperventilerar, ingen fara, det går över om några minuter...
I S.O.S Gute blev det STÖRRE dramatik när fotbollstjejen börjar hyperventilera:
Man hör speakern säga :
I väntan på anbulansen FÖRVÄRRAS den unga flickans tillstånd..
Jesus...

Och på tal om SPEAKERN då...
VEM FAN SKREV HANS MANUS???
Det var ju text anpassat för DAGISBARN...

När flicka Nr. 2 på fotbollsplanen blir dålig säger speakern GRAVALLVARLIGT bl a :
Ambulanspersonalen vet inte vad som är fel på den unga flickan.
Kan det var utmattning?
Kan det vara väskebrist?
Kan det bero på att hon INTE TAGIT sin ASTMAMEDICIN?
Ja, säg det ?
Jag skrev till Miss S : Ta bort SPEAKERN...
Hon höll med..

Så var det ju ganska spännande när ambulansen fick åka ut till Slite och "rädda livet " på en OMKULLTRILLAD gammal A-Lagare.
Stor insats där.
Och lille Ojet oroligt frågar en äldre brandmanskollega :
E han våldsam där bak nu???
Om han är våldsam VÅGAR inte jag åka där bak med honom...
Nämen Ojet...
Till och med jag skulle våga åka där bak i ambulansen med Farbror A-Lagare.
Dom brukar inte vara så VÄRST bråkiga av sig när dom är så pass packade och nedsupna som jag GISSAR att gubben var.
Dom gapar mest och hotar, men dom GÖR INGET.

Det som upprörde mig lite dock var branden i Lärbro.
Jag tycker att det är lite osmakligt att dom delar upp just den tragiska händelsen på FLERA program.
Kan inte vara roligt för familjen ( som jag för övrigt känner LITE ) behöva se allt som hände vecka efter vecka ???
Som jag sa till Miss S : Ska dom dela upp branden på tre, fyra program eller ?
Första programmet : Larmet och brinnande byggnader.
Andra programmet : Djur måste avlivas.
Tredje programmet : Eftersläckning.
Med tanke på att en av brandmästarna hade blivit intervjuad i GT samma dag som programmet skulle börja sändas och han säger :
Det här har varit den lugnaste sommaren på LÄNGE, det hände inte SÅ mycket som det brukar.
Då antar jag att Kanal 5 måste klippa och klistra rejält för att fylla ut programtiden.

Jag skulle kunna skriva MASSOR om detta FANTASTISKT roliga program men jag ger mig för idag...
Så tänker jag lite så här...
Jag har ju mellan 30 - 50 besök på min blogg varje dag.
Man vet ju inte vem som läser ;)
Jag vill ju inte vara FÖÖÖÖR taskig i onödan.
Jag bor ju i en liten stad.
Ha, ha, ha.
Men kära läsare ni kan vara lugna med att jag återkommer med all sannolikhet nästa vecka med en ny sågning av detta program som jag INTE kommer missa ETT ENDA AVSNITT AV.
Så här mycket har jag inte skrattat sen jag såg senaste omgången av "100 höjdare" med KOMIKERPARET Filip och Fredrik.

I tidningen i morse stod det för övrigt att RÄDDINGSPERSONALEN var nöjda med programmet, sin insats och hur dom framställdes...
Tycker jag VERKLIGEN att dom ska vara.
DOM var ju JÄTTEROLIGA!!!
Nä, nu MÅSTE jag HEJDA mig själv...

Igår kväll kom jag för övrigt inte i säng förrens 01.20.
Jag kom ju igång med min sjal så sent att jag blev helt MANISK.
Kunde inte gå och lägga mig.
Bara ett varv till, bara några stolpar till.
Det kändes som pulsen var uppe i 190 och jag kunde inte lägga ifrån mig sjalen.
Idag gör jag det sista "gallret" och sätter på fransar.
Hurra, sen har jag min egen finsjal.

Så kan jag avslöja att jag startat ett expriment här hemma.
Jag kan inte gå ut med exakt vad för min käre sambo läser ju bloggen...
Men jag lovar att återkomma med mina resultat, OM det blir något resultat vill säga ;)
Det är liksom det som är exprimentet.
I kväll ska jag/vi på middag.
Det ser jag verkligen fram emot.
Det blir första gången på 16 dagar jag ska UMGÅS med någon "utomstående" förutom familjen som jag sett till leda dom här veckorna. ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

Ang TV-programmet: .........

Enough said. ;)

Vi behöver VERKLIGEN ses snart och prata sönder varandras öron ;)



Kramar!!

2008-10-03 @ 10:35:05
Postat av: Bloggaren Herself

Aj, aj, aj...

Man kanske ska passa sig...

Du är säkert bästis med alla där på stationen.

Bäst att du inte läser min blogg efter varje program kanske ;)

2008-10-03 @ 12:25:48
Postat av: Tove

hehehehe den där kvinnliga ambulansköterskan var ju grymt rolig, man kunde undra om HON var vaken hehe ;) Den där Ojet undrade jag vart han hållt hus hela sommaren, han var ju finfin å tatuerad å allt ;)

2008-10-03 @ 14:34:08
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja eller hur... Jag har alla mina bästisar där...hahahaha....not. ;)



Kramar!!

2008-10-03 @ 14:50:12
Postat av: Bloggaren Herself

Liza:

Nä, just det, du kanske är lika poppis där som jag är på polisstationen ;)

Ha, ha ha....

2008-10-03 @ 17:16:36
Postat av: Bloggaren Herself

Tove:

Ojet har gått paralellklass på Säve med mig.

Alltid varit en tjejtjusare, inte min typ dock.

Han var en sådan där kille som alltid prtade med "Babyröst" alt "Gullegullröst" när han limmade på tjejer.

Tittade på tjejerna med sammetslena hundögon..

Tror han är upptagen med barn, hund och tjej ;)

Han är INTE din typ, trust me.

Kramo

2008-10-03 @ 17:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0