Rafael, dags för "Funny Farm"...

Måste skriva ett sista litet inlägg här innan läggdags...
Rafael Edholm, Stjärnor på is...
Förra veckan, hög på IS???
Idag :
Hög på Marris?
Eller lite salongsberusad?
Bara larvade runt och skrattade, lattjade på isen.
Fixade nästan ingenting i sitt is-nummer.

Drog fram en Staffan Westerberg-strumpa ur kalsongerna vid poäng-pratet och började köra Strumpteater.
Väldigt kul i och för sig :)
Men...
Vad hände med Mr Fokus från första programmet?
Domaren sa :
Du behöver fokusera din ENERGI och inte GLÖMMA bort vad du ska göra på isen.

Jag skulle vilja säga :
Rafael, GLÖM inte att ta medicinen till nästa program.
Eller rök inte på före sändning nästa gång, ta det efter.
Annars är risken att det blir Funny Farm nästa ;)

Så blev jag UTSKRATTAD av sambon när jag berättade om K-Pistmannen.
Jag blev SKITFÖRBANNAD rent ut sagt.
Han hade MINSANN hört hela dagen på radion att det var MILLITÄRÖVNING i stan hela dagen idag.
JA, gastade jag...
Men det hade inte jag hört klockan 9.00 i morse.
Inte har det stått något i tidningen heller vad jag sett.
Jamen, menade han på, att inte hade jag behövt bli rädd om någon millitär sprang efter mig med en K-pist.
Men han var CIVILKLÄDD!!!!
HUR skulle jag kunna veta det då???
Läs min blogg, fräste jag, SÅ FÖRSTÅR DU vad som hänt...
Han läste och förstod.
Då var det inte så kul längre.
Så kommer frågan :
Men tänkte du inte på MIG när du "blev jagad"?
Nä, tyvärr, det var mitt BARN jag tänkte på.
Aaaaargh...

Så talar Papa Dee ut angående misshandeln av sin fru.
Ingen av dom minns men ändå VET DOM att han INTE misshandlade henne.
Vilken SKITHÖG!
Vad gäller "ljusmisshandeln" står det att läsa :
Unga frun minns att hon :

Stod och drog i ljuset för att hon ville skada sig själv.
(????, OK...)
Jag ville inte leva, Daniel höll emot.
Han tappade greppet och JAG LYCKADES DRA DEN MOT MITT HUVUD...

Vänta här nu.
Om jag hade en panikångestattack och inte ville leva längre tror jag inte att jag hade SATSAT på att försöka skada mig själv med ett BLOCKLJUS...
Någon annan självmordskandidat som haft den idén?
Jag hade nog satsat på ett vassare föremål som typ...
Hm, låt mig fundera..
Kniv, rakblad, skalpell eller dylikt.

Blockljus, nja.
Det skulle nog ta lite för lång tid och vara totalt meningslöst.
Om inte min MAN då får tag i ett och börjar BANKA det mot min skalle förstås..
För att jag BER honom.
Jag vill inte leva, slå ihjäl mig med ett blockljus är du snäll.

Vittnen har sett Papa Dee knuffa frun in i en vägg.
Han lämnar henne på marken och vittnena går fram och vill hjälpa unga frun.
Hon tar sig därifrån.
Senare kommer hon hem, bankar på en ruta för att bli insläppt i lägenheten.
Han kommer utfarande och SLÄPAR in henne i håret enligt nya vittnen.
Sen händer "ljusmisshandeln".

Ytterligare nya vittnen hittar en blödande ung fru i trappuppgången.
När polisen kommer är det fullt med blod i lägenheten.
Papa Dee har KRAFTIGA märken i ena handen som han antagligen BANKAT med ett blockljus i skallen på frun.
Har sett handen på bild och jag tror inte man får sådana skador av att " hålla emot " när någon vill skada sig själv med ett ljus.
Många vittnen men ingen talar sanning tydligen.
Papa Dee och frun har helt andra förklaringar.
Han älskar henne och skulle aldrig skada sin fru.
Hon älskar honom och vill bara skada sig själv.

Jag RYSER av obehag.
Stackars lilla flicka och hoppas att min gamla idol får skaka galler längre än dom 8 månader som det kan bli i fängelse.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0