Tonat håret :)

När jag var och klippte mig häromsistens så frågade jag min frissa om råd angående hårtoning.
Jag var ju på väg för något tag sedan när jag sprang på några som började berätta egen upplevda hår-skräckisar.
Med färg i håret, inblandat.
Jag blev totalt OFF och kände att håret fick va...
Men så idag.
Jag var och lämnade tillbaka en kofta på HM som jag köpt och  inte " kom överrens med ".
Då slank jag in på Åhlens och kollade hårtoningarna.
Hittade den som min hårfrissa rekomenderat.
Köpte den och drog hem och tonade...
Jag blev SUPER-NÖJD!

Håret blev en blandning av askblond, brunt med lite rött (?) i...

Jag har ju varit livrädd för att få det där "Polsk tjackhoregula" eller rågblond på en "gammal" tjej som jag...
Eller "Polsk tjackhora" är förresten inte snyggt på nå´n.
Sen rågblond, det är inte snyggt mer än på unga tjejer.
Man ser ju på andra som "färgar till det" i rågblont och man ser ju bara inte snygg ut.
Iallafall om man börjar närma sig 40.
Och sen kommer utväxten på det.
Nä. irk.
Men detta blev FAKTISKT naturligt.
Första bilden blev suddig för jag glömde ställa om kameran.





Lite bättre bild.
Fint va?
Ja, inte för att jag kommer tona håret för jämnan nu men jag har iallafall hittat MIN färg.
Och jag känner mig Jätte-fin ;)
Nu ska jag till jobbet.
Nya äventyr imorgon.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

men Hallå snygging!! Inte illa alls - snygg toning! =)

2008-10-27 @ 17:04:35
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, visst blev det...

Som sagt jag är himla nöjd själv :)

Håret såg förskräckligt ut innan!!! Som en taskig färgning med HEMSK utväxt. Och då var det ändå naturligt.

Nu blev det mer enhetligt!!!

Kramis La AskBlondie

2008-10-28 @ 10:37:25
Postat av: Jennie

Hm, får gå rödare denna vintern dårå än förra. Annars lär vi se ut som tvillingar i både glasögon å hårfärg:)Men du blev jättefin!

Själv var jag å klippte mig i lördags å insåg i går att jag numer stoltserar runt med både Ola Ullstenglasögon och Ulf Elwinghår á la värsta -70talsstilen. Ingen rolig upptäckt, gick väl an med mina vanliga kläder men när jag fick på mig jobbuniformen såg jag ut som ett spöktroll å blev föga respektingivande... Stod å fnissade för mig själv där i omklädningsrummet. Tyvär hade jag ingen hårklämma med mig så det var så eländet fick se ut.

Kramen

2008-10-28 @ 11:37:47
Postat av: Bloggaren Herself

Ha,ha,ha...

Spöktroll, du e ju för rolig!!!

Men det är ju Allhelgona/Halloween så då är du ju helt rätt...

Bland spöken, häxor, andar, poltergeists och gastar iallafall ;)

Kan bli jobbigt när helgen är över dock och du forfarande ser ut som ett spöktroll...

hi,hi,hi...

Kramis

2008-10-28 @ 20:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0