Torsdag.

Idag har jag varit ledig och dagen har gått så snabbt...
Har varit en liten sväng på Öster och sen hade jag fikabesök i några timmar.
Allt medan jag febrilt jobbat på sjalen som är beställd.
Jag har fått lite huvudbry vad gäller den där sjalen.
Det stämmer inte med garnåtgången och jag undrar hur tusan jag räknat förra gången.
Irriterande, minst sagt.
Jag är i det närmaste klar iallafall, behöver bara ett garnnystan till det sista.
Jag är snabb ;)

Så är det ju torsdag och jag måste ju nämna S.O.S Gute...
Jag blev förvånad.
Såg idag att det är 12 program.
Hur 17 ska dom få ihop mer än det trista skräp dom redan visat???
Som min vän Liza skrev på sin blogg:
Dom räddade ett utedass, så heroiskt!
Jag instämmer.
Snacka om att koka soppa på en spik.
Göra en höna av en fjäder.
Och jag vet att jag kommenterat det tidigare men jag måste verkligen säga :
Speakern MÅSTE ha jobbat på utbildningsradion innan han fick det här jobbet.
Och den som skrev manus MÅSTE ha jobbat med förståndshandikappade innan han/hon började skriva manus på Kanal 5 till speakern.

Så "Brandmästare Henke"...
Han har den mest TÖNTIGA dialekt när han ska prata till oss tittare.
Jag tror knappast han BOKSTAVERAR och talar så tydigt i vanliga fall som han gör i programmet.
Och med en Gotlands-Stockholmsk brytning.
Jag VRED mig i soffan av irritation !
Prata normalt KARL.

Tragikomiskt blev det dock när ambulanspersonal fick ett larm till Öster.
En gammal A-lagare satt på bänken och polaren hade ringt 112.
Akutlarm för A-lagaren hade ont i LEVERN.
Nej men så oväntat..
En spritmissbrukare med leverproblem.
Det har man ju aldrig hört talas om ;)
Dom kände ju varandra sen tidigare transporter tydligen, för samma problem förstod man på ambulansmannen.
Det som blev det komiska i det hela att dom lastar in A-lagaren för transport till LAS och sen ser dom till  att han får med sig SPRITEN!!!!
Herregud.
Människan har ont i levern och ambulansgubben står och dividerar med "A-Lagare-gubbe-polare" om vilken som var "Ont-i-lever-gubbens" spritkasse och så TAR HAN MED DEN...
Bra jobbat Gunnar säger jag bara.
Dags för pension snart va.

Egentilgen har jag en annan ganska elak kommentar till, men det vågar jag inte skriva...
Jag nöjer mig med att säga att alla brandmän och ambulanspersonal verkligen är ena linslusar och verkar njuta av att visa upp sig själva.
Dom bjuder verkligen på sig själva.
Dom verkar vara så avslappnade att visa sig både med brandmanskläder och utan.
Såååå naturligt avslappnade.
( Min tur att visa mig i kallingarna idag, nej min tur, du kan visa dig i nästa program )
Nä, det är härligt att se hur vältränade våra BRANDSLANGAR här på gotland är.
Dom små blygisarna ;)
Sticka lugnt.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0