Träningsvärk!!!!!!

Jag börjar med lite konst.
Chifen har haft ett litet ryck och fått Höstinspiration...


Ansikten.


Höstlöv.


Höstträd.

Voilá.
Fint och färgglatt, precis som hösten SKA vara.

Så vad har hänt här då...
Jo, i morse kom ALFAHANNEN fram i sambon.

Jag läste din blogg vad som hände på Kupan igår.
( Jag försökte berätta när jag kom hem igår men då hade inte han tid att lyssna för han pluggade. Sen orkade inte jag berätta utan sa att han fick läsa bloggen)
Sambo/alfahanne : Nästa gång vi ses på Kupan får du visa vilka dom där MÄNNEN är...
Klarar-sig-själv-tjejen : Männen.. Gubbar var det...
Och NEJ jag tänker inte peka ut dom för dig!
Sambo/alfahannen : Varför då? Jag vill veta vilka dom är...
Klarar-sig-själv-tjejen : Vadå, ska du HOPPA på 2 gubbar i 60-årsåldern och LÄXA upp dom eller?
För att dom är gubbsjuka snokare?
Tror inte det va...
Jag har redan sagt till dom och jag tror INTE dom vågar säga något mer till mig.
Jag klarar mig faktiskt själv när det gäller sån´t här.
Alfahannen muttrade vidare...
Du får berätta vilka dom är... Mutter, mutter.

Nä, hade gubbarna hoppat på mig och tafsat hade jag skällt ut dem, smällt till och sen skvallrat för sambon vilka dom var.
Men gubbsjuka och småstadskoll klarar jag själv!
En PITBULL klarar sig alltid.

Så till något nytt.
Jag har fått träningsvärk!!!!
Helt otroligt.
Jag har av att börja jobba och VARDAGS-GÅ med Chifen fått världens träningsvärk.
Jag har ju INTE rört på mig alls under tiden jag varit "sjuk".
Förra veckan var ju en mjukstart på jobbet, det blev inte mycket promenader.
Jag har inte rört på mig när jag varit ledig.
Jag heller inte varit ute på någon "Autistisk-runda" så musklerna har inte fått någon träning alls på ca 1 månad.
Jag har promenerat lite i lördags och så har jag och Chifen gått mycket igår och idag.
Igår var jag stel i benen efter jobbet.
Idag hade jag sådan träningsvärk att jag HALTADE nästan på hemvägen efter vår promenad.
Stel som en pinne i lår och vader.
Chifen tyckte synd om mig och erbjöd sin elrulle till mig...
Så kunde hon gå.
Jag avböjde.
Vem vet, kanske min chef hade kommit körandes och sett MIG åka elrulle och Chifen gå.
Hade nog inte sett så bra ut.
Arbetslös innan dagens slut?
Jag fick stretcha när vi kom hem.
Av att promenera.
Sjukt.
Aldrig varit med om förut.
Så fort gick det för mina muskler att tappa "stinget".
Dags att komma igång igen och träna på riktigt.
Jag vill inte ens VETA hur det känns när jag ska försöka springa igen.
Aj i FÖRVÄG ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0