Vad hade jag att vara nervös för...

Vad hade jag att vara nervös för?
Det gick ju som en dans :)
Herregud så paff jag blev.

Jag kom dit med värsta Hockeytrunken.
Laddad med 4 fluffiga mohairsjalar, broscher, album, garnprover och "blivande projekt".
Helt på det klara med mitt försäljar-snack.
Här ska det PROMOTAS...
Så bullade jag upp och snackade på, visade, fram med garner, kvalitét-snack, mönster.
Hon som jag visade grejorna för var ganska tyst.
Tittade knappt på det jag visade upp.
Bara på mig...

Mhm, aha..
Kom det vid nå´t enstaka tillfälle och jag tänkte:
Nä, det här går inte bra...
Hon är inte intresserad.
F.A.N...

När jag sen då snackat klart säger hon :
( med en glad min )
Ja, mig behöver du inte övertyga jag var "såld" redan innan du kom hit.
När jag såg dina bilder du skickat på mailen..
Jag vill JÄTTEGÄRNA sälja dina sjalar, dom är underbara!
Jaha...
Va kul, sa jag helt paff.
Så blev jag tyst och det händer ju inte ofta ;)

Frågan är bara hur vi ska lösa detta praktiskt tyckte hon...
Så kom vi in på pengarna.
Det var inga problem med 700 tyckte hon...
Problemet låg snarare i att om folk ser en sjal som hon köpt in och säljer för ett pris och så kan dom gå till mig och köpa den för 700.
Liten stad, hopplöst läge på det sättet.
Hon undrade om jag ville sälja på provision eller om hon skulle köpa in dom.
Så pratade vi olika lösningar, hon räknade och förklarade med moms, provision osv.
En djungel och jag fattade typ hälften.
Så efter mycket diskuterande när jag faktiskt var på väg att ge upp och strunta i hela försäljningsgrejen på Bolaget så gav hon lösningen:
Hon säljer dom på provision och tar 995 i affären, jag får ut 697 efter procenten dragen.
Helt OK.
Eftersom jag inte har ett eget " öppet" företag tog hon bort momsen.
Det blir ganska mycket.
Då hade hon behövt sälja dom för ca 1350 och det hade egentligen inte varit dyrt men är då folk lite kluriga så kan dom ju hitta mig i lilla visby.
Bra för mig i och för sig MEN...
Då finns ju risken att hon inte säljer mina sjalar.
Nu får jag ju chansen att sälja sjalarna på ett POPULÄRT ställe och det ger lite CRED.

Slutet gott allting gott och jag är helt TOM i bollen.
Hon tog det jag hade med mig.
Jag hade inte ens hunnit satt lappar på dom så det får jag fixa imorgon.
S.H.I.T.

Nu kommer då nästa ÅNGEST...
Tänk om dom inte säljer där nere på detta POPULÄRA ställe...
Gud så pinsamt.
OCH...
Jag har inget förtagsnamn ännu.
 Babusjka kommer ju inte funka pga företaget som dykt upp i stockholm.
Jag måste ha ett namn till imorgon.
Kommer nog inte vara så närvarande i sinnet på jobbet idag känns det som.

Men jag har fått in mina sjalar på ett BRA ställe och hon var sjysst i fråga om pengar/moms så jag är NÖJD!
Och lite MALLIG.
Och har ÅNGEST.
Jag känner mig som ett enda Festivalpaket typ.
Nu ska jag gå och klippa mig...
( och skaffa ett jobb )
Nä, visst ja, jag har ju faktiskt 2 jobb nu ;)
Sticka lugnt.

P.s.
Jag var nere i butiken på Bolaget för en liten stund sen och satte på tvättrådslappar.
Jag har bestämt mig för "MaddeMade" som "företagsnamn"...
Tillsvidare.
Kan inte tänka mig att det kan finnas någon som har det som namn-idé  för tillfället.
Dyker det trots allt upp då får det väl bli "Österholm".
Finns det sen ett företag som heter "Österholm" så får jag väl lägga dit "Madeleine Österholm".
Det finns det ju GARANTERAT ingen som har iallafall...
Och..
Sjalarna hänger redan ute i butiken :)
Jag blev ÄNNU malligare faktiskt.
Nu är det dags att mingla med mitt söta jobb ;)
D.s

Kommentarer
Postat av: Tove

GRATTIS!!! :D Fan vad coolt, äntligen händer det!!

2008-10-09 @ 19:48:46
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja...

Tack!

Och äntligen fick jag tummen ur...

Men det är lite pirrigt ändå för tänk om jag inte säljer något DÄR???

Positivt är att det snart är jul och många från fastlandet kommer ner.

Folk med mer pengar och god smak ;)

Vi får se :)

Kramis

2008-10-10 @ 10:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0