Välkomna att gå på toa!



Med den här bilden vill jag bara säga :
Kära gäster...
Nu är ni välkomna att gå på våran toa igen!
Nu behöver ni inte hålla er av rädsla  ( mest från värdinnan ) av att få en smuts-chock när ni går in och sätter er.
Ni behöver inte heller hålla för näsan för att det luktat skunk!
Nu är det rent, fräscht och luktar gott.
Skynda er att komma och hälsa på för snart blir det nog smutsigt igen ;)

Idag har jag tagit KRAFTTAG och skurat dasset!
När inte ens LUKTAGO-SPRAY funkar då är det dags.
Och nu är det gjort.

Så till ämnet :
"Saker jag har köpt men som egentligen är helt onödiga men som jag ÄLSKAR och faktiskt använder "



Var bara tvungen att knäppa en bild på en fullkomligt onödig sak jag köpte i somras.
Kostade mig 5 kr på Hemse Outlet.
Men varje gång jag ser den här lilla grejen blir jag faktiskt på GOTT HUMÖR.
En liten mini-bricka med glada, dansande Hula-Hula grisar...
Man får plats med ett glas.
Eller en smörgås.
Onödig men SÅÅÅÅÅÅ söt.

Så till en present jag fick från en STRÅLANDE SÖT tjej i helgen...


En " Hello Kitty marshmallow "
Vem vill inte ha en så´n???
Problemet är att den är ju söt gullig att jag kan ju inte äta upp den.
Den får sitta på kylen till allmän beskådan tills jag är desperat och inte kan låta bli den ;)

Nya garner...



Jag är såld...
Som vanligt då...
En sak kan jag säga, att det guld/kolafärgade garnet är MITT.
Jag höll på att smälla av när jag hämtade det igår.
Helt underbart, en Våt-dröm för en GARN-galning! 

En liten notering innan jag hoppar i duschen.
Ang min  försäljning hos "Bolaget"...
Undrar om hon som ska sälja mina sjalar verkligen har koll???
I lördags var jag tvungen att prata med min " affärs-coach " ute i Tofta.
Eftersom jag inte har min pappa att fråga längre så får min kompis man ta på sig "coach-ansvaret " nu...
Med papper, räkningar och lite allmäna råd.

En sak jag reagerade på när jag och pratade om mina sjalar var att "försäljerskan" hela tiden sa att hon skulle sälja mina sjalar på KOMISSION.
Jag frågade då henne om det inte hette PROVISION...
Nä, sa hon, det heter KOMISSION...
Ok, tänkte jag då har jag väl missuppfattat det "en gång i tiden " när jag sålde kuddar.
Då sålde jag ju dom i Katthammarsvik och han som sålde dom åt mig sålde på PROVISION...

När jag sen ringde upp "affärs-coachen" i lördags rättade han mig hela tiden när jag sa KOMISSION.
Tillslut blev jag irriterad och frågade :
Men HETER det inte KOMISSION ?
Nej, det heter PROVISION, sa han...
Jamen, jag visste väl det.
Varför sa då " försäljerskan " komission???
Jag börjar bli lite fundersam.
Hon är EGEN FÖRETAGRE har hon koll på läget?
Hm...
Huvudsaken är att jag får ut vad vi bestämt så är det OK...
Hm.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu får man konstatera att du är frisk eller hur? =) Vackert garn det där kolafärgade - eller det lila med för den delen. Kramkram! Å förresten - jag har inte glömt av skivan med Takida (eller vill du att jag ska ha glömt det haha?) - bara haft mycket att stå i.

2008-10-13 @ 18:26:14
Postat av: Morbror Frasse

Kommission, Madde, det är i ekonomiska sammanhang fölgande: "Uppdrag att för annans räkning men i eget namn köpa eller sälja varor,värdepapper eller annan lös egendom."- "Den som får uppdraget kallas kommissionär och den för vars räkning affären görs kallas kommitent" (det er altså du i detta tilfället). Den ersättning som kommissionären får för att ha utført uppdraget (i det här tilfället försäljningen) kallas provision och den bör avtalas innan verksamheten börjar.



Ett annat litet tips: Kolla upp det här så att du inte åker på en skjönstaxering från skattemyndighetene och får en baksmäll i och med at du blandar in andra i dina affärer. Kanske kommissionären drar i från omkostnader osv och så börjar man titta på dina affärer.

2008-10-13 @ 19:10:36
Postat av: Bloggaren Herself

Tove:

Ja, jag är "frisk" nu ;)

Förutom "kräk-incidenten" i helgen då men det berodde på överkonsumtion av godis. Här kräks man inte för att man dricker sprit utan för att man äter för mycket socker.

Ja, aldrig kan man vara som alla andra ;)

Mmm det där kolafärgade garnet passade mig verkligen, det var liksom "min" färg. Frågan är bara när jag ska hinna med att sticka / virka till mig själv.

Kramis.



Frasse:

Jaha, då förstår jag det där med provision och komission.

Jag har verkligen nollkoll. Det ekonomiska och affärsmässiga är inte min starka sida, jag är bäst på att hantverka.

Fick tipset av en kompis att jag skulle skaffa en FA-skattesedel med tanke på min lilla bizniz...

Får väl ta och kolla upp det där kanske. Så man inte åker på nå´t onödigt trassel..

Hoppas allt är bra med dig och frugan, hälsa. Denny hälsar också :)

2008-10-13 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0