Äggmacka och Biafframage...

Här är läget oförändrat.
Det ända som hänt är att jag har ökat på min alvedondos med 5 ggr om dagen istället för 4 och voltarenen med 4 istället för 3 om dagen.
Allt för att slippa "strålningen" ut i öronen.
Det känns bättre iallafall.
Men då har magen brakat ihop istället.
Diarré.
Ja, har man en kost på potatismos, äter lite,  äter smärtstillande, så förstår jag att min mage brakar ihop.
Idag blev det potatismos till frukost.
Äggmacka till lunch.
Jag blev proppmätt.
Alltså mackan var en dubbelmacka med 2 rostbröd ( fast orostade ) med avskurna kanter.
Antar att min magsäck efter 6 dagars svält antagit en storlek av en myggas mage.
Behövs inte mycket för att man ska bli mätt här inte.
Just nu har jag en Biafframage, alltså jättestor, uppblåst, som om jag hade en ballong inuti.
Gravid flaggstång typ...
Så har jag tagit på mig myskläder istället för pyjamas som jag gått i dom senaste 6 dagarna. 
För att känna mig lite mer respektabel när sonen kommer hem idag.
Han fick stanna en extra dag vid sin pappa.
Jag frågade om det var ok och han sa:
Mamma det är ok, jag har ändå så´n himla träningsvärk...
????
Jaha????

Pratade med min frissa idag när jag beställde en klipptid.
Eller rättare sagt hon pratade och jag GRUGLADE fram mitt budskap.
Hon berättade att hennes son hade gjort samma operation i påskas.
Han hade blödit jättemycket första dygnet och sen hade det gått jättefort.
KUL.... För honom...
Min arbetskompis berättade innan min operation att hennes dotter hade gjort detta och efter 7 dagar hade hon varit tillbaka på jobbet...
KUL... För henne med....
Jag känner mig inte en dag NÄRMARE jobbet, snarare GRAVEN.

Märker också att jag börjar anta mer och mer titeln på den där boken:
Bitterfittan!
Jo, men det känns som jag just nu.

Och inte nog med det.
Vädret.
Hängde ur lite tvätt imorse.
VARMT...
Tittade på mammas termostat i skuggan.
17 grader, i skuggan.
Tittade på min i solen 18,5 grader.
Det är ju för tusan ljummet ute och här ligger jag och får se på " Våra bästa år " i soffan!
Inomhus.
Nä, dra åt skogen.
Hade jag varit "frisk" ( normala jag, inte opererad ) så hade jag haft ledig dag idag.
Jag har bara ett pass den här veckan på mitt schema så ska det bli toppenväder.
Jättebra på ett sätt för jag förlorar inte så mycket pengar på sjukskrivning.
Men....
Det är min LYXVECKA och då brukar jag bara göra KULIGA saker.
Hade regnet stått som spön i backen hade detta nog inte känts som ett livstidsstraff.
Men nu är det SOL och VARMT och då vill jag vara ute.
Nä, jag ska nog ringa upp HM och "Tycka-synd-om-mig-själv-beställa" lite kläder, ta det på avbetalning.
Låtsas att jag varit på shoppingrunda och handlat kläder.
Låtsas att jag sitter på Bageriet, ute i solen och dricker deras otroligt goda Caffelatte.
Nå´t kul ska man väl ha????
ELLER???
Sticka lugnt från Bitterfittan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0