En utmaning!!!

Hello!
Här har ni kvinnan ( ville skriva tjejen ) som klädde på sig, cyklade med sonen till skolan, cyklade hem, klädde av sig och satte på sig morgonrocken igen!!!!
Vips!
Mysmorgon för mig SJÄLV....
Obs : Keyword: SJÄLV....

Morgonen började dock lite svajigt, men inte i klädväg den här gången.
Jag går alltid in och sätter på en film till sonen när han skall vakna till liv på mornarna.
Idag skippade jag det vanliga animerade och satte på "Ebba & Didrik"...
Nå´n 70- talare som kommer ihåg den där UNDERBARA 80-serien????
Grejen var att i våras eller somras fick man köpa hella serien på dvd med Expressen eller Aftonbladet.
Jag, Nostagitrippen-Österholm blev eld och lågor.
Den måste vi bara ha, sa jag till sambon.
Den vill jag att sonen och jag ska se tillsammans, den ÄR så bra.
Såg du den när den gick?
Nä, sa sambon...
Och jag är inte förvånad.
Vi hade inte riktigt samma uppväxt han och jag, han var betydligt VILDARE än mig har vi kommit fram till.
Så "Ebba & Didrik" var inte riktigt hans grej.

Men iallafall.
Idag slängde jag i den som "Väckning" till sonen.
Han blev direkt misstänksam...
Vad är det för dvd du har satt in?
Han kände inte igen början på filmen alls...
Så kommer loggan fram och han protesterar direkt...
Ta UR den, jag vill INTE se den där fjantiga serien du tjatar om att vi ska se.
Jo, börja nu att se så säger jag till när det är frukost.
Nej, skriker LATMASKEN, ta ur den!!!
Gör det själv då sa jag och gick ut...

Nu vet ju jag att han INTE GÄRNA LÄMNAR sängvärmen och byter film.
Det är han alldeles för nyvaken och lat för att göra.
Filmen rullade på, protesterna tystnade, det blev knäpptyst där inne.
Tänkte att det är bäst att kolla att han inte somnat om, kikade in, han tittade på tv.
Frukost, sa jag. Kom nu.
Nej, jag vill äta här på mitt rum.
Varför då?
Jo, men jag vill äta här..
Jaså...
Jaaaaaaaa, ( shit nu måste jag ju erkänna att det här var bra iallafall ) faktiskt.
Vadå faktiskt??? ( say it to me baby, aha, aha )
Jamen jag vill.... ( faaaaaaan )
Varför då??? ( aha, aha )
Ja , OK den är bra.... OK????? Ta hit frukosten nu....
Ta hit och ta hit.
Visst du kan få in din frukost om du BER snällt, så den var bra, kul att du tyckte det... ( I knew it, I knew it... )
Det där med att erkänna, det sitter så LÅÅÅÅNGT inne ibland.
Dagens morgon diskussion ;)

Så till dagens utmaning som jag fick av Liza-Darling igår...
Hon ville se Tonåringen Madde, Exorsisten...



Men vi börjar från början...
1 :a klass.
Åååååh vilken liten ren, välstruken, VÄLUPPFOSTRAD, välborstad sötnos...
Se håret glänser även där, MINST hundra tag om dagen lärde min mormor mig.  
Det är annat än nu det...
Man skulle kunna tro att jag har permanentat mig på senare år när man ser håret där...
Men det har jag inte ;)
Så sitter jag där så fint med min favorit sysslesättning : BRODERI...
Aaaah, varje mors DRÖM....

Dags för DOMEDAGSMUSIKEN...
Pam-pam-pam-paaaaaaam....



Jag, klassfotot med klass 9F.

Talking to me BITCH?????

Mer HÅRSPRAYAD, KAXIG, BLÅMASCARA MÅLAD tjej får man väl leta efter.
Nyckelordet för LÄPPARNA var dessutom: NIVEA.....
Behöver väl inte ens säga att vid tidpunkten var jag sedan 2 år hemligt kär i en kille som spelade i ett hårdrocksband.
Han SÅG inte på mig ens, han hade en "BANDKOMPIS" som däremot var intresserad av mig.
Som jag var JÄTTETREVLIG mot i hopp om att "THE love OF my LIFE" skulle tilltala mig...
Det gjorde han INTE....
Nä.
Det var hårfön, hårspray, Date-parfym, jeans och tröjor med axelvaddar, Europe + en massa andra Glamrockare som gällde.
Nästa utmaning???

I matrummet doftar det för övrigt UNDERBART idag...
Den där pyttelilla kvisten kaprifol har OTROLIG kraft.
Jag nyser dessutom varje gång jag går förbi...
Lite väl starkt kanske men strunt samma, den vissnar snart.
Sticka lugnt :)



Kommentarer
Postat av: Liza

HAHAHAHAHAHA!! Shit du var en TUFF BÖNA redan då ;)

Samma hårfrissa som varke brud i hela Sverige också...det viktigaste redskapet man hade hemma var hårfönen ;)

Pingla! ;)



Och hur ser studentbilden ut? ;)



Kram!!!

2008-09-12 @ 22:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0