Exorsisten och Min strykning suger...

Hemlig mailare igen...
Fick mail där det stod att jag verkar ha varit ODRÄGLIG som barn...
Hm, antar att det har att göra med mina senaste inlägg om ridning och Egypten...
Hm, igen.
Jag bjuder på mig själv ska ni veta, jag är en människa som alla andra med fel och brister ;)
Jag skäms ibland och ibland inte för allt knasigt jag sagt eller gjort.
Jag har bättrat mig som människa, inbillar jag mig iallafall, ha,ha.
Jag BJUDER på mig själv så kan ni andra antingen kan SLÄPPA LOSS också, ta lärdom eller tycka att NI är rätt ok ändå jämnfört med mig ;)

Odräglig, kanske, men det var när jag blev 13, alltså Tonåring!!!
Innan dess kan jag säga var jag det mesigaste som gick i ett par skor.
Ni kan ju tänka er själva.

Ensambarn, hängde MYCKET med mormor och pappa.
Och pappas Biz-niz polare.
Lillgammal är nog ordet.
Min mamma brukar säga att när jag var liten var jag sååååååå snäll!
Väluppfostrad och LYDIG ( ja, hon sa faktiskt lydig, hundvarning där ).
Jag hade långt hår, klippt lugg EXAKT efter ÖGONBRYNEN rak, oftast i flätor med prickiga hårband.
Alltid välstukna kläder, till och med JEANSEN strök hon.
Ibland med PRESSVECK där fram till och med.

Nä, jag var snäll, lydig, lillgammal, lite bortskämd, tystlåten, lugn.
Jag var inte ens busig, iallafall inte när någon SÅG!!!

Så blev jag TONÅRING och min mamma har vid något tillfälle jämnfört det med EXORSISTEN!!!
Lite så tyckte hon tydligen att det var.
Från välartad till MONSTER...
Inte så att hon fattade att det hörde TILL för hon var ju ALDRIG så´n när hon växte upp.
Jag släppte loss och blev totalt TVÄRTEMOT vad jag hade varit förut.

Ouppfostrad, olydig, världsvan-know-it-all, öppnade munnen och kunde aldrig sluta prata, VILD, GALEN ocH BUSIG men fortfarande bortskämd.

Detta kommer jag antagligen återkomma till men släpper det för idag.
Ville bara svara min "Hemlige/a" mailare om min sk ODRÄGLIGHET!!!

Nu till dagens ämne:
Min strykning suger...
Och då menar jag VERKLIGEN SUGER!
Jag är den absolut sämsta strykaren i UNIVERSUM!




Detta ska föreställa nystruket...
OCH jag har INTE överdrivet det lovar jag!!!
Jag har ändå använt vattensprayflaska och ju mer jag stryker desto mer nya veck blir det på blusar som jag försöker stryka.

Jag blir nästan ledsen nuförtiden när jag hittar kläder som innebär strykning...
Köper hellre strykfritt men oftast som alltid så gillar jag ju blusar och klänningar i tunna tyger som KRÄVER just strykning.
Se även här en BRIST hos mig...
Jag har SÅÅÅÅÅ många.
Nä, men allvarligt.
Det finns 3 saker jag hatar mer än allt annat och det är:
1. Putsa fönster
2. Stryka
3. Oordning i hemmet. ( Dvs prylar som ligger och dräller överallt )
Yiiiaks...

Nästa Yiiiaks blir mitt nya "Älskar-att-se-HAT-program"
"Extrem Överlevnad" på Discovery som jag skrev om för någon vecka sedan.
Samma effekt som när jag ser "Extreme Home Makeover" fast här gråter jag inte utan MÅR ILLA!
Det är verkligen så töntigt och han utsätter sig för de mest töntiga grejor som han inte behöver utsätta sig för.
Jag flinar verkligen åt detta program i sin töntighet och sin töntige programledare med ENGELSK accent.
Men så kommer vi till det som får mig att facineras och må illa:
Han äter levande djur och allt möjligt konstigt...
Jag har blivit helt HOOKT på detta program.
Snacka om Äckel-tv.
Men jag intalar mig att jag kan kanske bota en och annan SMÅKRYPS-FOBI med att titta på alla kryp han sätter i sig.
Tyvärr tog jag mig lite yogurt och musli som "mellis" igår innan jag stack till jobbet.
Samtidigt som jag satt där och mumsade framför tv´n satte han i sig en STOR, AVLÅNG skalbagge som han först skar huvudet av.
Sen sprattlade benen visst fortfarande när han började äta på den.
Då plockade han ut den och skar av benen.
Sen mumsade han i sig den med SKAL och allt.
Och där satt jag med min musliskål..
Crunch, crunch.
Jag var INTE sugen längre...
Men jag fortsätter att se ;)

Igår, i brist på annat, när jag satt på jobbet såg jag "Ensam mamma söker"
Det var en ÖVERMEGA-dos med Tomas Ledin låtar med i programmet.
Jag har inte lyssnat på den gamla räven sen....
Jag såg honom sist på konsert.
Jag har SAKNAT Tomas Ledin...
Nästa gång jag är SJÄLV hemma ska jag sätta på en samlingscd och skråla med för full hals.
Sticka lugnt :)







Kommentarer
Postat av: Liza

Jag är en mästerstrykare! Vi kanske kan byta hemmajobb med varandra?! Jag hatar nämligen att dammsuga ;)



Extreme Home Makeover...huvva...och den där jävla megafonen. Jag blir hes bara av att höra på honom.



Kramar!!

2008-09-09 @ 08:51:13
Postat av: Bloggaren Herself

Taget! Jag dammsuger GÄRNA, det har jag inga problem med.

Så det där med Extreme Home Makeover...

Kolla in Maj månad, "Extreme"hat-kärlek, mitt inlägg där om du inte har läst det...

Jag är som sagt VÄLDIGT kluven till detta program..

Kramis

2008-09-09 @ 19:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0