Hör änglakören sjunga...

Status:
Idag är jag om möjligt ännu gladare än igår.
Jag är fortfarande tjock i halsen, men det kommer jag var ett bra tag framöver.
Jag har bara LAGOM/ÖVERKOMLIGT ont när jag äter mat idag.
Smaklökarna har gjort en helomvändning sen igår och maten börjar smaka NORMALT igen.
Drack kaffe till frukosten, bara det liksom ;)

Jag hör Skorpan i Bröderna Lejonhjärta ropa:
Jag ser ljuset...
Jag hör Gert Fylking ropa: ( som han alltid gör vid avslöjandet av årets Nobelpristagare i litteratur )
ÄNTLIGEN!
Jag hör Änglakören sjunga:
Halleluja, halleluja, halleluja ;)
Jag tar foten ur graven igen och GÅR FRAMÅT!

Igårkvälls satt jag och sonen som vanligt framför Top Model ;)
Så säger han plötsligt:

En hel dag har gått åt helvete bara för att man är lite förkyld och ont i halsen.
En hel dag har jag slösat bort på INGENTING..
Fy fan va tråkigt mamma...

Jag skrattde så jag nästan ramlade ur soffan.
Hjälp, det där kändes bekant.
Det var PRECIS som att höra sig själv.
Snacka om att jag gått här hemma och tyckt synd om mig själv och vältrat mig i självömkan.
Det har "smittat" av sig på sonen tydligen nu när han tvingats ta det lugnt söndag-måndag.
Barn är som svampar, allt suger dom i sig...

Så läste jag GT i morse.
( Nu märks det att jag börjar bli frisk för nu kan jag ta in lite av världen också när jag slutat tycka synd om mig själv ;)
En lokal politiker, Gustav Hoffstedh gick ut i tidningen idag:
Vi behöver spara mer ännu mer pengar inom kommunen.
Jag föreslår FÄRRE politiker i nämderna!!!
Wow!!!
Inte en dag förtidigt skulle jag vilja säga...
Varför ska det alltid sparas på vårdpersonal, dagispersonal osv men ALDRIG på politikerna???
Bra förslag där Gustav!!!
Vågar man föreslå en sänkning av politikernas fantasilöner också?
Så kanske vi klarar "Bussiga kortet" och skolmaten några år till framöver?
Dagen "Heja" blir iallafall : Heja Gustav !
TROTS att han är MODERAT...

Såg på Rapport morgon-Tv.
Dom hade inslag om intelligenta djur.
Bla var det om elefanten Hong.
Hong såg EXAKT ut som den lille sonen till elefanten Överste Hati i Djungelboken.
Världens kaluffs på huvudet, ursöt var han.
Hong kunde måla.
Oftast "nonfigurativ" konst men Hong kunde också måla elefanter.
En elefant som kan måla elefanter, SPEJSIGT...
Så handlade det om papegojor.
Papegojor anses tydligen ha en intelligens jämnförbart med en 3-åring.
Så kom ett inslag med en papegoja som skulle testas gentemot barn.
Dom skulle säga olika material, former och färger.
Papegojan fick känna på en sten och forskaren frågade vad det var.
En sten, svarade papegojan.
Så fick ett barn känna och se.
En TOMAT, svarade barnet....
Så fick man sig ett skratt på morgonkvisten också...
Sticka lugnt :)


Kommentarer
Postat av: Liza

HAHAHAHAHA!!!!



Skönt att höra att det fortsätter gå åt rätt håll för dig vännen!!



Kramar!

2008-09-30 @ 14:23:58
Postat av: Bloggaren Herself

YES!!!

I´m almost back in bizniz....

2008-09-30 @ 16:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0