Löst tröttheten...

Jag har löst trötthetsfrågan!!!!!
Tröttheten, orkeslösheten, apatin, slöheten som jag har haft nu...
Jag har ju trott att det berott på matbristen, "sjukdomstillståndet" osv.

Men det har det INTE gjort kan jag säga.

Eller jo, kanske dom första dagarna men inte nu.
Nå´n minns säkert att för några dagar sedan kände jag mig ju faktiskt väldigt PIGG.
Det var i "Yogurt och Müsli" inlägget.
Då hade jag skippat Voltarenen och bara tagit alvedon till frukosten.
Jag var ju superpigg i kroppen.
Senare på dagen när värken var outhärdlig och jag tog Voltaren, blev jag helt slut igen.
Idag har jag skippat alla värktabletter och har SKITONT just nu....
MEN jag är SUPERPIGG!!!!!

Detta borde jag ha fattat för längesedan.
Jag brukar säga att jag skulle bli världens bästa knarkare för jag är så billig i drift.
Det skulle inte kosta mig ett skit att knarka, jag skulle bli hög på att bara lukta på "marris" typ.

Jag tar nästan aldrig tabletter av något slag, dvs värk eller smärtstillande.
På sin höjd första mensdagen tar jag en Ipren, någon enstaka gång alvedon ( typ 1 gång i halvåret ).
När jag vid ett tillfälle vid en mycket svår migränattack ( enda gången det inträffat ) fick utskivet Citadon, låg jag på 1 ipren och 2 citadon utslagen 1 ½ dygn.
Jag var TOTALT väck...
Jag fick 100 tabletter...
Jag tog aldrig mer av dom tabletterna förrens jag 2 år senare fick Vattkoppor.
När inte den klådstillande medicinen hjälpte och jag var helt täckt på hela kroppen av utslag då "drogade jag ner mig i 2 dygn när det värsta klådan höll på och innan det "vände".
Då hade jag använt 6 tabletter på 100 förpackningen.
Så slängde jag dom.
Helt livsfarliga för mig.
Hade en kompis som blev jätteupprörd för att jag inte gett dom till henne.
Hon tog nämligen sådana när hon HADE MENS...
Eeeh...
Vänta nu, det är RÖD triangel på dom här och man får inte köra bil om man tar dom...
Och du tar dom vid MENSVÄRK??????
Då förstår ni kanske hur lättpåverkad jag är av så´n skit.
Jag blir drogad, nå´n tar det för mensvärk eller vid vanlig huvudvärk.

En annan gång hade jag influensan, så fick jag världens hostattacker.
Min kära mor gav mig EN matsked av hostmedicinen Cocillana som hon hade.
Det slutade med att jag hamnade på akuten för jag blev yr, började tala sluddrigt, ramlade omkull, allt snurrade och svajade.
Jag trodde jag fått någon livsfarlig komplikation av sjukdomen.
Alla blev jätteskärrade för jag blev så DRASTISKT dålig och körde ner mig till aktuten.
Det visade sig att det berodde på den pyttelilla ( matskeden ) dosen Cocillana som innehåller lite morfin...
Inte bra för Fröken Känslig kan jag säga.

Så till idag...
Såklart att det beror på VOLTARENEN!!!!!
Det borde jag ha fattat...
Man ska inte köra bil på den heller...
Jag har ont som FAAAAAAN just nu men jag är PIGG.
Inte trött, apatisk, orkeslös, slö, allt det jag skrev förut.
Jag är PIGG men har ONT.
No more Voltaren för mig kan jag säga...
Jag står ut med ONTET bara jag känner mig lite mer på hugget.
Det känns lite positivare nu när jag inte behöver vara DROGAD till sinnet och kroppen iallafall.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Liza

Gumman, gumman....skakar på huvudet...här har du din personliga FASS- och medicinexpert. Själv är man ju då ett vandrande apotek och har snart testat sig igenom det mesta A-Ö som existerar på en del områden... Nästa gång...ring mig ;)



Men det där med värktabletter... Jag minns när jag var 16 och fått en spricka i armen...var med min pappa på sjukhuset och får bla 100 Distalgesic utskrivna....vi sket i det receptet... Går tillbaka själv för koll efter 3 veckor och får ett till recept på 100 Distalgesic... Min pappa övervägde att anmäla dom...fatta att ge 200 såna starka värktabletter till en tonåring! Jag hade kunnat ha ihjäl en elefant med det där. Typ.



Kramar!!

2008-09-27 @ 17:05:28
Postat av: Tove

Halleluja eller vad säger man ? :D

2008-09-28 @ 09:19:35
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0