Nu är det KRIG!!!!!!

 Vad är detta tänker ni säkert????
Jo, det ska jag tala om.....
Detta är våran TOMMA BREVLÅDA!
Och nu är det 2 vulkaner som mullrar farligt högt här på söderväg kan jag säga...
Jag och morsan.
Vi har fått en litet problem, ett "varannan-dags-problem".
Våran morgontidning blir nämligen STULEN!!!!
Typ varannan dag.
I förgårr ingen tidning, igår tidning, idag ingen tidning...
Och så har det varit i några veckor nu.
WE ARE NOT HAPPY NOW, AT ALL.
Mamma ringer till tidningsdistrbutören och klagar, dom svarar:
Vi har lämnat tidningen.
Näst-nästa dag, klagar :
Men vi HAR lämnat idag också.
Dom är ju iallafall sjyssta och skickar ut en ny varenda gång fasten vi nu förstått att någon SNÅL djäkel snor våran tidning.
MEN...
Jag ska gillra en fälla.
Nu funderar jag på allt från att knyta fast en klocka på lådlocket till en RÅTTFÄLLA.
Knyter man fast en klocka kan jag ju sova med sovrumsfönstret öppet så hör jag varje gång det plingar när någon lyfter på locket.
På mornarna sover jag dessutom väldigt lätt så jag lär kunna kasta mig upp och se vem det är som är på lådan.
Råttfällan är dock kanske lite vansklig...
Då måste jag nästan ha med den som lämnar tidningen informerad så att inte han eller hon får fingrarna avsmällda.
MEN då lär man garanterat HÖRA om någon stjäl tidningen...
Jag funderar på detta så får vi se, men åka dit ska tjuven göra om jag så ska gå upp vid 04.00 flera mornar i rad.

En av mina vänner hade nästan samma problem när hon bodde i sin förra lägenhet.
Det var bara det att hennes tidning kom så ovanligt sent på förmiddagarna.
Ibland dök den faktiskt inte upp alls.
Annars brukar ju tidningen dimpa ner allt från 03-05, hennes/deras kom efter halv 9 på morgonen.
Hon och sambon var förbaskade, djäkla lata tidningsbud tänkte dom...
Tidningen vill man ju ha till frukost och morgonkaffe innan jobbet.

Så förhöll det sig så att dom bodde i en villa (kan man säga) med flera lägenheter i.
I en av dom där lägenheterna bodde ett äldre par 50-60 årsåldern.
Dom klagade på allt.
Det var lortigt i trappuppgången, skräp i trägår´n, lortigt och fuskades med tvättider i tvättstugan, nå´n granne festade för mycket, nå´n granne hade för gapiga ungar...
Ja, ni förstår, dom klagade verkligen på ALLT!!!!
Själva var dom exemplariska hyresgäster NATURLIGTVIS!!!
Tills en morgon när min kompis eller om det var hennes sambo som gjorde upptäckten, det kommer jag inte ihåg...
Någon av dom var iallafall  hemma "när dom INTE skulle ha varit hemma"... Tydligen...
Gissa vem som kommer SMYGANDES och lägger deras TIDNING i deras låda?
Jo, den GNÄLLIGE EXEMPLARISKE GRANNEN naturligtvis!!!!
Alltså hade gubbfan smitit upp alla mornar för att sno deras tidning, tjyvläsa den och sen smygit ner den i deras låda igen...
Alltså folk och deras DUBBELMORAL!!!!
Särskilt dom som utåtsett är FÖRMER än alla andra och vill knäppa folk på näsan för minsta lilla.
Usch!!!


Så till en sånhäringa jobbig "Vy-bild" igen...
Jag får aldrig nog.
Men jag hade varit på inskrivning på lasarettet inför min stundade Halsmandeloperation den 17 september.
På väg till lunch med min kusin passerar jag detta och tänker...
Som vanligt...
Här bor jag...
Alltså jag blir nästan grinfärdig av lycka ;)


Så till den mest skojsiga bilden idag...
Jag och min kusin...
Vi skulle äta lunch ihop och möttes på Öster.
Herregud vad jag skrattade när hon kom gående emot mig.
Vi hade samma kläder IGEN, för vilken gång i ordningen vet jag inte men det är JÄMT så!!!
Vi har inte bott i samma stad förrens hon + familjen flyttade hit förra året.
Vi har ALDRIG varit och shoppat en enda gång ihop ändå köper vi EXAKT samma kläder.
Och när vi träffas har vi SAMMA kläder på oss SAMTIDIGT...
Hur är detta möjligt???
Idag hade vi samma kofta och jeans i samma färg.
Tunikor båda två dock inte samma men ändå.
När vi hade lunchat klart så sa jag:
Jag MÅSTE bara ha en bild på oss så jag kan blogga om det här idag.
Jag stoppade en tant på gatan och frågade om hon kunde ta en bild på oss.
Det gjorde hon så gärna men bekymrade sig över att hon inte fick en tillräckligt bra vy i bakgrunden.
Skit i vyn mumlade min kusse, det är inte den som är viktig...
Nä, precis tyckte jag...
Men det kunde ju inte hon veta ;)
Sticka lugnt

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vilka sköna grannar dom hade då, dina polare :D

man ska ha tur med såna.. hälsa fotbollssonen o mannen!! kramkram.

2008-09-04 @ 16:54:02
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Liza

Jadu...jag är så arg ang skolmaten också att jag undrar vem fan man ska ringa och skälla ut! Hur i helvete vågar dom??! Jävla moderatpack!



Asså...du och kussen...ni är ju för söta...och roliga ;)



Kramar!

2008-09-04 @ 22:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0