Osis som vanligt...

Jaha, så vaknade jag i morse och tyckte inte att det gjorde SÅ ont...
Men efter frukost gjorde det VÄLDIGT ont.

Igår sa min son efter Top Model:
Mamma du börjar få lika smala ben som tjejerna på Top Model.
( Alltid någon ljuspunkt i eländet ;)
Fast dina är mycket SKRYNGLIGARE förstås....
( Tack älskling, en så´n trevlig twist det blev på den meningen då )

Nå´n som vill ha ett barn som är relativt väluppfostrad, gillar kläder, ska bli transa, söt, trevlig och social, men en liten böjelse för att slänga ur sig saker ibland...
Utan att tänka sig för...
Precis som sin mor...
Som man sår får man skörda antar jag...

Jaha.
Så har jag då osis som vanligt då...
Det var en bekant som ringde igår och trodde hon hade sett mig på stan med Chifen.
Omöjligt, sa jag och berättade läget.
Ok, det är väl typiskt dig också.
Så fort du blir sjuk eller gör mindre grejer så råkar du ut för komplikationer.
Du har du en himla OSIS...
Ja, det är jag fan i mig den första att skriva under på.

Till läkaren nu då...
Fick först o främst mera värktabletter, mina är snart slut.
Och jag har FORTFARANDE ont.
Sen har det då blivit "någon form av komplikation" så hon ville sätta in penicillin för att få ner "glasväggen" som hon kallade det.
Jag säger ju ödem då men...
Jag förklarade då att jag redan åt Tetralysal ( för huden ) och det är väl bland det starkaste penicillinet man kan äta.
Ja, då skippar vi det. Då får du redan antibiotika.
Ja, då är det bara mer vila kvar tills det lagt sig och du kan äta ordentligt och fått upp orken.
Du blir sjukskriven till den 5 oktober.
Va????
( Tänkte: Hon är galen, det har jag inte råd med )

Mjaha, ja, jag har fixat så att det troligtvis finns vikarie till måndag men jag får väl se.
Kan man inte "putta hål" på det där så att den rinner ut?
Nehej, det kunde man inte för då var det risk för ytterligare infektioner och det kunde bli mycket värre.
( Ja, det visste jag väl i och för sig men man kan ju chansa? )
Men 5 oktober, det är ju rätt lång tid..
Ja, men du sa ju själv att du gått ner 4 kg på den här veckan, mår illa av svullnaden som ligger och trycker, är helt slut och orkeslös, kan knappt gå uppför trappor. Du har fortfarande värk och är svullen i hela gomen...
Hur ska du fixa det då???
I värsta fall om du rasar mer i vikt måste vi ju lägga in dig och ge dig dropp, om inte det här ger med sig.
Du får ju inte i dig någon näring...
Jo, nej men ok, förläng då men så går jag ju tillbaka så fort jag känner att jag är orkar.
Fino...

Min enda oro som jag har nu, det är detta med Tetralysalen.
Jag kom på när jag kom hem att jag kanske skulle tagit upp att jag ätit den i 11 månader i sträck.
Tänk om den inte gör någon verkan på bakterierna i "glasväggen" för att jag ätit den för länge?
Jag kanske är resistent..
Och så finns det ju kanske ingen starkare antibiotika.
Attans, men det får bli ett senare problem om inte detta ger med sig..
Som vanligt är det väl då typiskt mig och en himla osis.

Sen blev det apoteket på Öster, tog 5 min.
In på Obs och fixade garn till en beställning, 5 min.
Snabbis in på Lindex, bara för att få kolla ,5 min.
Sen var jag helt färdig, slut...
Gick och satte mig i bilen och väntade på morsan.
Så in på Atterdags och handlade mat.
Hem, och nu ska jag lägga mig och sova.
Det känns som om jag sprungit 3 maratonlopp på raken.
Vi hörs säkert lite senare med ytterligare en KLAGOVISA.
Stick Off.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0