Rapport från sjukbädden.

Hej och välkomna till klagomuren!
Bättre igår, sämre idag.
Kul Jul, not...
Idag har jag tvingat mig själv att mer eller mindre cirkulera runt lite i lägenheten.
För...
Igår kvälls när jag skulle sova värkte det i kroppen av allt sängliggande.
Hittade inte en skön ställning hur jag än vände och vred mig.
Min kropp är inte byggd för sängen.
Den är byggd för aktivitet.
Satte in en tvättmaskin i morse och gick trappen upp.
Jag höll på att avlida helt ärligt när jag kom till slutet av trappen här uppe.
Jag flåsade som en döende och benen bar knappt.
Ringde Öron/Näsa/Hals ang ödemet eller vad jag ska kalla det i halsen.
Undrade om det var vanligt???
Svar: Vet ej.
Hur länge ska jag avvakta nu när det sett ut så här sedan i torsdags med bara liten avsvullnad?
Svar: Ring imorgon igen om det ser likadant ut.
OK....
Fuck you 2 :(
Jag vill komma i gång lite nu.
Orkar inte vara trött och orkeslös.
Det ÄR INTE MIN GREJ TYP....
Ondare idag än på länge men det är tydligen normalt, man mindre ont ena dagen mer ont andra dagen.
Djävla klag på mig, förlåt.
Jag har ju ändå valt detta själv, med bättre resultat senare vid sjukdom förhoppningsvis.
Just nu känner jag mig som tanterna och farbröderna man tagit hand om förr.
Ömklig hit och ömklig dit.
Piller till höger och vänster.
Och en kost på potatismos som om man hade löständer.
Jag vet att jag hyllat potatismoset dom senaste dagarna men nu har jag börjat tröttna.
Hade sett fram emot lite kött idag kanske men det kunde jag ju glömma.
Igår såg jag för övrigt 3 filmer på en dag!!!!
Ni som känner mig, när hände det senast tror ni?
Annars känd som "Snabbspolningens drottning" här hemma.

Kände att jag måste göra en "5-i-topplista" över mina värsta sjukdomtillstånd fram till nu.
(Ok, det här är inte ett sjukdomstillstånd utan läkningsprocess men det är kopplat till sjukdom ändå)

1. Få Rosacea...
2. Ta bort halsmandlarna. 
3. Föda barn utan bedövning. ( Inte självvalt, bedövningen las 3 ggr men tog inte, LUCKY ME.. )  
4. Ramla av en häst och slita av ledbanden på sidorna i knät och skada minisken och behöva GÅ inifrån skogen till vägen vid stallet.
5. Få Vattkoppor när man är 31 och drabbas av DEN klådan och DOM utslagen över HELA kroppen Det tog 3 veckor innan jag kunde gå ut.

Ja, då vet ni ungefär.
Jag är 37 och då har man ju hunnit med en del i sjukdomsväg och olyckor så att säga.
Detta placerar sig på plats nr 2 fakitskt...
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0