Skolmaten räddad, puh...


Ny sjal klar idag...
Har legat lite på latsidan vad gäller stickandet och virkandet när jag väl kunde börja vara ute mer i solen.
Men så körde jag i gång för en vecka sedan, har man beställningar kan man ju inte direkt ligga på latsidan.
Här är en sjal som är en blandning av 2 sjalar...
Har blandat ihop och hittat på själv.
Köpte garn som var tunt, detta innebär att man måste  ha mindre nål för att få ett tätare resultat.
Vilket också innebär att det går åt mer garn och då blir det VÄLDIGT dyrt...
Jag gjorde en kompromiss som sagt och hittade på lite, blev faktiskt riktigt bra.
Jag är nöjd.
Här kommer sjalen med vacker modell :)















Och den vackra modellen har NATURLIGTVIS godkänt att jag lagt ut bilderna!

Skolmaten räddad...
Nog för att jag är Joakim Von Anka / Moakim Von Österholm när det gäller biz-niz och hotellbygge och hejar på kommunen när dom plöjer ner några tallar...
Men TAFSA för fan inte på barnens skolmat.

Ingen har väl undgått vad det skulle sparas in på i öns skolor :
Mjölk bara 4 dagar i veckan.
Inget mjukt bröd längre utan bara hårt bröd.
Inget pålägg.
Bort med frukten.
Bort med salladsborden och bara ha "Dagens grönsak".
Det var säkert mer men jag kommer inte ihåg fler punkter.
Lägg ner säger jag bara...
Innan jag tar fram yxan :(
Detta var alltså förslaget och detta för att kommunen har gått back pga av skattesänkningen som för FAN inte ens märkts.
Matpriserna har visst blivit högre också...
Nähä...
Höj då skatten igen och spar inte in på ungarnas mat.
Hur ska dom orka med sina "arbetsdagar" utan näring?
Tack och lov blev det ramaskri och förslaget gick inte igenom.
Resultatet hade säkert blivit som en dietist uttryckte i tidningen att ungarna hade proppat i sig mer ONYTTIGA saker för att dom tycker att maten smakar ännu sämre eller att dom inte blir mätta av den.

Undrar nu bara vad dom ska spara in på istället????
Gissar VILT och tror att det blir sjukvård, psykvård eller äldrevård?
Vad tror ni?
Vi får väl se om jag har rätt, återkommer SÄKERT i detta "Sparande-ämne"...

Lite tv...
Såg en repris på "Ett Herrans Liv" med Filip och Fredrik som jag missat.
Dom hade Lasse Berghagen som gäst...
Herregud vad jag och sambon skrattade.
Dom hade övertalat Lasse "Allsång på Skansen" Berghagen att med dold kamera gå in i en vapenaffär och låtsas att han skulle köpa ett vapen...
Det var helt OTROLIGT roligt.
Filip och Fredirk hade en preppat honom med en hörsnäcka och satt och matade honom med repliker.

Det började med att han går in och säger nå´t i stil med:
Yo nigger, you mother fucker...
Och gör någon knytnävshälsning till honom bakom disken.
Sen börjar han dilla om att han behöver köpa ett vapen " För att han känner sig förföljd"...
Att han sett Scarface 32 ggr...
Upprepar, Yo nigger, motherfucker hur många gånger som helst.
Frågar om dom ska spela "Rysk roulette" med "pickan" han står med.
Skrattar högt för sig själv när han får replikerna in i örat.
Säger till expediten att han inte galen bara lite glad och på gott humör.
Osv...
Det var helt obetalbart att se mesige Berghagen stå där och låtsas var paranoid och vapengalen.
Att han ställde upp på det???
Killen i vapen affären såg MYCKET skeptisk ut...
Ja, det är svårt att beskriva men dom där 2 galningarna har ju världens skönaste program.
Vad får dom allt ifrån?
Jag vill VERKLIGEN vara deras bästa kompis och hänga med dom JÄMT...

Ikväll är det Idol, det gluttar jag nog på.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0