Brudar vett´u...

Jag kom och skulle hämta sonen på skolan.
Han spelade fotboll.



Sonen i blårandigt på bilden.
Med LUVAN på.
Trots VÄRME ute.

Hans lärare och jag satt lite senare på muren till fotbollsplanen.
Jag frågade honom om sonen hade haft luvan på sig hela dagen.
" Mmm, sa han, det var visst en misslyckad klippning vad jag förstår ".
Mhm, sa jag...
Han tyckte det blev för kort.
"Mhm. "

Stackars sonen.

Så var vi på väg hem och sonens bästa vän hängde med.
Vid Lännakiosken ser jag på löpsedeln att någon av kvälltidningarna har en " BIKINIBRUD" som lockbete ;)
Killarna går bakom mig och så hör jag :
" Kolla, kolla, på tidningen, hon som har rosa... ( viskar, bikini ).
Jag vänder mig om och hinner precis se en av dom "små liven" göra STORA BRÖST-rörelser med händerna.

Flin och fniss när dom ser att jag ser...

Jag ler INNOMBORDS.
Boy´s will be boy´s, det går nog inte att komma ifrån ;)

Så kommer det två tonåringar/gymnasietjejer, från Säve-hållet.
Sonen säger :

" Alltså, kolla dom där...
Tjejer i den där åldern, dom tror dom är så djäkla snygga alltså... "
Sonens kompis svarar :
" Mmm, PRECIS...
BRUDAR vett´u... "

Jag höll på att fnissa ihjäl mig...
Men säger, lite vuxet :
Äh, lägg av, nu är ni väl orättvisa?
Båda svarar UNISONT :
" Näääääää. "
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0