Citronfjäril & Grannkatten...

Idag har det varit VÅR!!!!
Nästan så jag blir religös igen ;)
Jag och Chifen var på promenad i den STEKANDE eftermiddagssolen, gissa vad som fladdrade förbi?
En CITRONFJÄRIL!!!!!

1/4-09, årets första citronfjäril för mig :)

Och inte nog med det...
Årets första...



Tussilago!!!!!

Så fint med små gula blommor i risigt gräs.
Och inte nog med det...
Jag och Chifen hade PREMIÄR på att...



...sitta ute på Chifens uteplats och FIKADE!!!!
Utan jackor och ytterkläder!!!!
FANTASTICO!!!!!
Obs, gummistövlarna hade jag INTE på mig till jobbet idag, dom var bara lättast att hoppa i ;)

Så fick jag span på grannkatten...
Hon eller han, satt och lapade sol i väntan på att matte och husse skulle komma hem.
Vi brukar gosa lite då och då.
Så smet jag upp för deras trapp och knäppte lite bilder på "Fluffis ".
Jag kallar katten Fluffis för att jag tycker att den är så fluffig och fin.
Men jag vet inte vad den heter på riktigt.
Lite kattbilder...
Mjau :)



















Fluffis POSERADE som värsta CAT-MODEL ;)
Har aldrig varit med om en så FOTOGENIC katt.
Fingret gick av sig själv på avtryckarknappen och Fluffis blev skitsnygg!!!!

Så var jag på Ica Maxi, gjorde ett klipp.
Dom hade "Madagaskar 2" till kampanjpris, 149 kr.
Jag köpte en försenad födelsedagpresent till sonen.
Han blev väldigt glad, och jag med...
För det innebär att vi kan se "King Julian " vissla igen.
Världens roligaste scen alla kategorier!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0