Dagbok 2.

För ordningens skull gick jag upp på vinden och plockade fram min egen dagbok...
Från år 1980...

Jag valde ett litet stycke och citerar mig själv :

" 14 / 3
Kära dagbok.

(Ja, så började jag faktiskt...
Det var nog POPPIS ;)

Kära dagbok.

Jag bara MÅSTE ha två tama duvor.

Ja, jag vet att jag har en häst.
Pricken.
En guldhamster.
Cirre 2.
En kanin.
Pricken 2.
En hund.
Katinka, Tinkis.

Men jag bara känner att jag vill ha två duvor också.

Och träna med.
( träna vad ???? )
Jag har sett två stycken på Zoo idag.
Jag skall döpa dom till Tippie och Fleur.
( Fina namn, så poetiska )
Dom var inte dyra, 165 kr .
För en.
Jag har frågat mamma men hon säger NEJ som vanligt.
( Sicken tråkmorsa då ;)
Jag ska fråga pappa när han kommer hem.
Han kommer nog tycka det skulle vara kul.
Han gillar djur, det gör inte mamma. "

Slut citat...

Herregud!!!!
Jag hade ett helt DJÄVLA ZOO och ändå ville jag ha två duvor också...
Till vad undrar jag...
?
Träna med...
?
Ville jag jobba på cirkus eller???
Det blev inga duvor iallafall.
Jag GISSAR att inte pappa heller tyckte att det var en bra idé med fler djur.
Eller så hotatde MORSAN honom med DÖDENS DÖD, om han kom hemsläpandes med två fåglar också.

Han hade säkert låtit sig övertalas om jag bara tjatat tillräckligt länge.
Han hade ju svårt att säga NEJ till sin lilla prinsessa.
( Läs : BORTSKÄMDA, egensinniga, envisa, tjatiga dotter... ;)

Himla kul att läsa ur min första dagbok :)
Jag återkommer säkert med lite citat ur den.
Det var allt en liten SKATT med KNASIGHETER...
Så OVANLIGT för at vara mig ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0