Färjan, mayday, mayday...

Jag har kommit hem från jobbet, hoppat i morgonrocken och har Malou på i bakgrunden.
Fino, fino :)

Vad står på agendan idag?
Jo, jag ska göra ett gosedjur som ska bli present.
Lite pyssel och lite stickning.
Känns som en mysig dag som jag planerat åt mig själv...

Så till igår...
Det var ju inte mycket på tv direkt :(
Jag och Chifen hamnade framför "Färjan 2" och FÖRFASADES!!!!
Satt och kände PINSAMHETS-ÅNGESTEN komma krypandes i kroppen.

Förlåt alla " Åka- på-Fyllekryssnings-fans" men.....

Alltså, jag har sett något program hit & dit och det infriar verkligen mina FÖRDOMAR om "Supa, knulla, & vara otrogen" !!!!!

Själv har jag aldrig åkt.
Dels för att jag blir SJÖSJUK väldigt lätt.
Jag kan typ stå på kajen och se Gotlandsfärjan "mjukgunga" och vilja spy.
Måste ta ÅKSJUKETABLETT och den slår ut mig fullständigt, jag är ju typ lite känslig för det också.
Jag blir helgroggy :(
Behövs inge sprit där inte, för min del.
Jag kan festa loss på en åksjuketablett.

Jag har aldrig varit desperat och behövt söka KÄRLEK, sex, sprit på annat håll än ÖIN ;)

Nä, det där med Ålandskryssing har aldrig lockat mig.
Inte som UNG & VILD och inte som MOGEN & TRÖTT ;)

Det lite som det där jag skrev om för någon vecka sedan.
Pinsamma kvinnor i mogen ålder som inte kan "bete" sig på krogen.
Som SKÄMMER ut sig.
Här är det pinsamma KVINNOR & MÄN som skämmer ut sig.

Lite så är det med Ålandskryssning.
Jag tycker det verkar så, ja, SKÄMIGT, PINSAMT och FÖRNEDRANDE.
Jag ser liksom inte CHARMEN med det hela.
Har aldrig gjort.
Dom som man ser på "Färjan " bekräftar precis allt jag misstänkt.

Jag kom på mig själv att sitta och tänka i PANIK under programmet igår :
Visa personalen, bort med passagerarna, visa MER PERSONAL...
Snälla, snälla, snälla..

Jag klarade knappt av att sitta och se folk som satt och hängde ASPACKADE över ett barbord på dansgolvet, skråla i hytten, full tjej som inte HITTADE till hytten, full man som var där med polarna och flickvän som kunde dumpa henne OMEDELBUMS om han fick napp på annat..
Och så säger han det på TV, i "förtroende" till en Färjan-filmare.
Undrar vad hans sk flickvän sa igår, när hon såg pojkvännen VISKA om dumpning på tv???
Fulla folk som står och sjunger FÖRDJÄVLIGT falskt i någon karaokebar.
Nej, nej, nej...

Och åter IGEN...
Ungdomarna som visas i programmet är väl OK...
På något sätt hör det till att vara UNG & DUM.

Men FOLK i min egen ålder och äldre...
VAR FAAAAN ÄR ER VÄRDIGHET??????????
Det är ju HEMSKT!!!
Vuxna männinskor som beter sig som...
IDIOTER!
Noll självbehärskning, kontroll och värdighet!
Förlåt, min högst personliga åsikt, men jag tycker verkligen att det är HEMSKT, förnedrande, pinsamt, och jag ställer mig frågan :
Varför utsätta sig för detta?
Det ÄR ju, SER JU, inte ens kul ut!
Bara ÅNGESTLADDAT och människoförnedrade.
USCH.

Jag må vara en djävla uppstoppad gammal TRÅKMÅNS, men jag ser verkligen inte TJUSNINGEN med denna typ av RESOR och beteende.
Alls...
Och ja, jag är medveten om att sågar en hel FOLKRÖRELSE nu, men det skiter jag faktiskt i.
Jag tycker det är hemskt att se hur LÅGT denna typ av NÖJE är.
Förnedrande var ordet för dagen...

Och som sagt, mina fördomar har blivit infriade vartenda program jag sett.
Fast...
Pensionärerna är dock VÄLDIGT gulliga, dom som är JÄTTEGAMLA.
Dom åker för att ha roligt och beter sig BRA.

Nu ska jag duscha och pyssla :)
Sticka lugnt!








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0