Kapten med mycket cash!

Jag börjar med lite bilder, som brukligt ;)
En trädgård som jag passerar varje dag från och till jobbet.



Lite för hårt ljus för att det ska bli en bra bild, men så vackert i verkligheten.
Blått, blått, blått, med några stänk av gult.

Så tog jag en bild till.
På två gummifår...



Jahapp...
Slut på meningslösa bilder för idag.
Så blev det en vårpremiär idag igen.
Jag köpte en MJUKGLASS och åt den UTOMHUS!!!!!
Som jag sagt förut :
Man blir nästan religös av alla VÅRPREMIÄRER varje dag ;)

Så till igår, och sonen.
Han har ju lite DRÖMMAR vad gäller karriärer titt som tätt.
I grunden har han ju alltid sagt att han ska bli polis.
Men så faller han av POLIS-VAGNEN ibland och då ska han bli STYLIST, FOTOMODELL, MAKEUP ARTIST ( oftast när han sett Top Model med moi ), brandman...
Ja, till och med TRANSVESTIT har stått som DRÖMYRKE!!!!!
Han får ringa Babbsan och Christer Lindarw ;)

Iallafall...
Nu har han gått över till lite mer PENNING-INBRINGANDE YRKESDRÖMMAR...
Lite Wallenberg-fasoner har smygit sig in sedan han SPARAR PENGAR så duktigt i sin KASSALÅDA...
Igår började vi se lite på " Färjan 2 " på femman.
Efter första pausen fick han inte se mer, för man vet ju aldrig vad det är för FYLLTRYSAR som dyker upp i rutan och säger OLÄMPLIGA SAKER för LYSTRA BARNÖRON ;)

Först ville han veta HUR man jobbade på en båt.
Var man där hela tiden?
Jag förklarade att det beror på vilka "rutter" man åker.
Jobbar man som på Finlandsbåt eller Gotlansbåt då jobbar man ca 1 vecka och sen är man ledig en vecka.
Lät ju bra tyckte sonen.
Han fundrerade vidare.

Så hade man väl fått se lite från Kapten Jan Thore´s panorama arbetsrum...
Och hur stilig Kaptenen såg ut i sin kostym.
Så frågar sonen:

" Du mamma, om man är kapten, tjänar man mycket pengar då???"
( Money, money, money, it´s so funny, in the rich mans world... )

Mja, sa jag det gör man förmodligen...
Men alltså även om man jobbar som städare, i maskin eller i receptionen tjänar man bra...
För man betalar SJÖSKATT på sin lön och den är mycket billigare än skatten man betalar när man jobbar på land.

Girig son : "JAHA....
Tjänar man bättre än om man jobbar som polis? "

Mor till girig son : Ja, förmodligen och så kan man jobba mindre också...

Girig son : " Va, mer i lön och jobba mindre????
Jag ska inte bli polis ALLS!!!!!
Jag ska bli SJÖKAPTEN!
Och så ska jag gå runt och bestämma vart godiset ska vara, var BAREN ska ligga och styra båten lite då och då...

Mor till girig son :
Mhm, styra båten lite då och då...
Då blir du nog inte långvarig som kapten.
Det är ju typ DET kaptenen gör.
Och det där med att bestämma vart godiset och vart baren ska vara, det bestämmer inte kaptenen.
Det bestämmer REDERIET som äger båten och kanske har byggt den.

Girig son : " JAHA...
Rederiet, vad är det då???"

M T G S : Ja, dom som äger båten kan man väl säga...
Girig son : "JAHA...
Är dom RIKA? "
M T G S : Förmodligen ja...
Girig son : " Betalar dom SJÖSKATT???? "
M T G S : Eeeeeeh, tror jag inte, men jag vet inte.
Girig son : " Ok, men då blir jag nog KAPTEN iallafall, det låter så GLASSIGT!!!!! "
Ridå...

Ja, vad som blir av sonens karriär återstår att se...
Men just nu ser det ut som om det blir något som har med MYCKET PENGAR att göra.
En " STEKARE " kan han ju iallafall inte bli, tack ock lov, för dom tjänar inga egna...
Dom lever bara på pappas ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0