Ledbruten.

Idag har jag premiär-använt mina nya joggingskor.
Jädrars vilken studs det blev i gåendet.
Är det fint väder imorgon ska jag nog ta mig till P18 och springa :)

Men fy tusan vad jag är LEDBRUTEN!!!!
Jag har så´n träningsvärk så det är inte klokt.
Det värker i rygg, mage och axlar.
Har jag börjat och GYMMA igen?
Nej...
Har jag börjat med yoga, fitness, pilates?
Svar nej...

Det enda jag har gjort är att börja tänka på min HÅLLNING när jag går och sitter!!!!!
Jag har börjat STRÄCKA på mig istället för att sitta som en HÖSÄCK när jag sitter och gå lätt framåtböjd när jag går!
Rak rygg, raka axlar och dra in magen!
Fy fan vilken träningsvärk jag har!!!!

Insåg när jag har sett kort på mig själv att jag sitter som en krum gammal tant.
Inte bra för resten av min " ålderdom ;)"
Börjar jag sacka ihop nu vill man inte vara med vid 70 misstänker jag.
Alltså, jag sträcker på mig och drar in magen...
Aj, aj, aj...

Alltså SÅ DÅLIG HÅLLNING har jag alltså då, med tanke på hur ont jag har!!!
Helt sjukt!
Träningsvärk var ordet för dagen ;(

Så var det kycklingen...
Med glas i...
Den tas ju bort från affärer, menyer, skolor, dagis m.m över hela landet.

Idag stod det ÄNTLIGEN att SÄVES husmor tar bort kyckling från skolmatsedeln.
BRA!!!!
Hennes motivering löd :
"Säve måste kunna garantera att den mat vi serverar är ofarlig, och det kan jag inte nu... "

För RESTEN av ÖNS skolor, dagis, sjukhus, äldreboenden så kommer det FORTSÄTTNINGSVIS serveras KYCKLING!!!

Inger Göthberg, nytillträdd chef sa :
"Vi vill inte göra den här historien större än den är. "
Nähä nä...
Så klart...
Det kommer bara rapporter från hela vårat avlånga land om glasbitar, stora som små och det är SMÅPOTATIS/ AXELRYCKNING  för Inger då eller?
Det avråds till och med från kycklingproducenterna själva att man ska undvika kyckling till, saken/sabotaget är utredd av polis och Säpo.
Och tills dom hittat DE SKYLDIGA.

Men om min son skulle få en glasbit i sin skolmat kan jag LOVA Inger Göthberg att jag åker till hennes kontor personligen och....
DRÄPER henne.
Bara så hon vet det.
 
Nu ska jag hämta garn.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0