Möt Birger...

Idag har det blivit ett gosedjur.
Inspirerat av detta som jag såg i en tidning :



Lite ShabbyChicHobo-Gosedjur...

Möt Birger.



En blandning mellan " Tummen " och något " Staffan Vilse-i-Pannkakan Westerberg-aktigt "
Hon som gör gosedjuren på bilden tar 425 kronor för sina.
Jag tänkte ta....
Hm...
SEXTUSEN per gosedjur för mina!!!!!!!
Nä´rå nu skojar jag bara.
Jag ska inte sy gosedjur och ta betalt för dom.

Birger hade jag tänkt att ge en av mina kusiners yngsta dotter...
Men, jag behåller nog Birger och syr en ny till henne.
Jag gillar nämligen Birger, han har typiska " Madde-färger" och passar bra in här hemma.
Plus att han redan gjort sig hemmastadd...



Birger softar i soffan framför " Dr Phil... "



Birger vid sin favoritmat...
Makaroner såklart...
Nä, Birger får stanna här och hänga med på lite äventyr med mig istället.

Och undrar ni säkert.
Varför namnet Birger på en ganska FEMININ, blommig, rosa, spets-uppenbarelse?
Jo, men han har MANLIGA DRAG...
Feminin stil.
Sitter med benen i kors.

Han är såklart ett TRANSVESTIT-GOSEDJUR!!!!!

Birger är så INNE så det är inte klokt!!!!
Gjord av resttyger, manligt innre men med en feminin utsida.
Voilá...
Birger i ett nötskal :)

Och nu något för mina NORWEGIAN READERS...
The international side of the blogg ;)
Kolla kära NYBYGGARE vad VÄDERORAKLET Wolfgang Röder SPÅR om SOMMARENS VÄDER...
Aftonbladet idag :



Och nu vet vi ju alla, att ALLT som står i Aftonbladet är sant ;)
Men om nu VÄDERORAKLET Wolfgang spår en SUPERSOMMAR tycker jag att vi ska välja att tro på det!

Problemet är ju bara att VARJE ÅR dom frågar Wolfgang om sommarvädret, blir det ALLTID en SUPERSOMMAR...
Och det är ju inte ALLTID det stämmer...
Men i år...
...har han nog RÄTT den där Woffe...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0