Osis...



Premiär idag...
Jag har hängt ut tvätt på tork i trädgården!!!!

Så blev det bakslag...
Precis när morsan och jag skulle ge oss iväg och köpa lite nytt garn, åka till mormors grav och ta oss lite havsluft...

Ringer det på dörren...
Det var SJALKÖPERSKAN, hon årets första BOD-köpare...
Hon hade köpt sjalen i present till en vän som hon hade bott hos, som "Tack-present "...
Och så var det inte hennes stil!!!!
Amen va faaaan!!!!
Jaha, upp som en sol, ner som en pannkaka  ;(
Osis!

Hon ville dock behålla visitkortet och undrade om hon kunde beställa från fastlandet?
Apselut sa jag...
Måttligt besviken ändå.
Jag som dubblade min KVOT och allt.

Inte mycket att göra åt.
Ångervecka måste man ju ha.

Morsan och jag stack iväg och köpte garn ändå.
Till mig, det skogsgröna garnet.
Fanns bara 4 nystan kvar.
Nästa lön måste jag betala tillbaka till garnkassan, har tagit ett "lån" av mig själv, till mig själv.
Det andra garnet fanns inte som jag skulle ha.
Lika bra det, nu när jag ändå inte sålde...

Så drog vi till graven och satte påskliljor till lilla mormor.
Efter det gick vi ner till stranden.
Gick någon km och bara NJÖT av solen och stillheten.
Satte oss på en bänk och tittade på havet.
UNDERBART!!!!
Det var helt vindstilla.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig.

Så fick jag upp nya gardinen i trappuppgången.



Dög väl...
Och så har jag som sagt hälften kvar.
Nu ska jag se Robinson.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0