Skor, Tjejjeans & Extrajobb...



Morsan och jag var på stan.
Hittade sommarsandaler till Moi, billiga och snygga på Din Sko.

Så fyndade jag JEANS till sonen...
Jättesnygga, Slim fit, precis sådana som han vill ha...
REA, 160 kr för två par.
Bara en liten detalj som kanske kan störa...
Det är nämligen Tjejjeans!!!

Fast det syns inte!
Dom är inte feminina eller tjejiga, men dom heter "Jodie ".
Vi får se om dom duger.
Jag SÄGER naturligtvis inte ett ljud om detta.
Och håller tummarna.
Han har ju lite tunt med byxor...

Vi var 3 timmar på stan...
BEDRÖVLIGT trött blev jag.
När vi var klara så skjutsade morsan mig direkt till skolan.
Och kvart / utvecklingssamtalet med fröken och pappa.

Det går bra för sonen.
Favoritämnena är BILD & MATTE!
Bild har han efter MIG och matte måste vara efter sin FAR...
För vad gäller matte har jag inte MÅNGA SIFFROR rätt.
Och dessutom har jag alltid hatat matte.
Jag UNDVIKER det :)

Men sonen ÄLSKAR matte och bra går det tydligen också :)

Jag blir alltid lite full-i-fniss när jag sitter på dom där samtalen.
Det känns så fel att jag är förälder och ska sitta där och vara vuxen.
Jag fattar inte varför, men jag känner mig egentligen som om jag skulle vara BARNET.
Och så säger man så förnuftiga saker och låter som sin MORSA!
Vuxet och förnuftigt.
Overkligt tycker jag nästan att det känns.
Dagis var bättre, då var det lite mer " High Chapparall ", men skolans samtal..
Nja, jag känner mig som en UTOMJORDING ;)

Alltså samtalen går bra och sonens fröken är supergullig, men det känns overkligt och som en utomjordisk-känsla.

Så slank jag in i tygaffären på väg hem.
Jag har en idé nämligen.
På lite nya sjalar/scarves.
Jag SÅG en BRA idé igår, som jag tänkte sno och göra till min egen ;)
Och sälja MYCKET billigare än orginalet :)
Fräckt men smart.
Iallafall så hittade jag ett någolunda billigt tyg som jag ska "pyssla till " imorgon.

Och det hände en sak, ett litet samtal med ägaren till affären.
Det var nämligen en kund innan, som ville komma dit på lördagen.
Ägaren sa att tyvärr var det stängt, för hon var tvungen att vara ledig.
Och hon hade inte hittat någon som kunde hoppa in.

Jag står där och tänker:
Fan att jag jobbar i helgen, annars kunde jag ju hoppat in...
Hade ju varit superkul!
Tänk om man kunde extraknäcka här...

Kunden pyser iväg och så blir det jag och ägaren kvar.
Då säger hon till mig :

"Du har inte lust att jobba lite extra här?
Du kan ju lite av varje och är så himla händig.
Du skulle passa perfekt att jobba här! "

Opps, tänkte jag...
Två själar, en tanke ;)
Och...
SMICKER, kul!!!!!
:) :) :) :) :)

Jag berättade då vad jag precis stått och tänkt...
" Ja, sa hon, du kanske skulle ha lust att jobba lite extra här?
Det är faktiskt väldigt kul och alltid full fart här... "
Jo, du har ju jämt folk varenda gång man kommer in här.
Så, kanske...
Framöver.
"Kan du inte tänka på det iallafall? "
Jo, det ska jag, sa jag och kände mig SUPERSUGEN!!!!!

EGENTLIGEN hade jag ett annat litet extrajobb jag gått och klurat på, som jag varken sagt BU eller BÄ till.
Men det här känns ärlig talat mycket mer lockande.
Jag ska fundera på saken.
Och drömmer REDAN om PERSONALRABATT ;)
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0