Sommarvärme Vs Isbjörnar...

VAD HÄNDE????

Igår.
Nästan inga kläder, 25 grader och sommarvärme...
Idag...
Nästan INGA KLÄDER, 11 grader och ISBJÖRNARNA tillbaka på gatorna...
Nästintill...
Och så skulle jag cykla hem från jobbet, det VAR KALLT kan jag meddela.
SVINKALLT med sommarkjol, linne och jeansjacka...

Usch, den här delen av våren GILLAR jag inte!
Supervarmt ena dagen, superkallt nästa.
Jag vill att det ska vara kallt och sedan långsamt bli varmare, varmare och varmare.
Inte hoppa fram & tebaks mellan 25 tillbaka till 11.

Chifen hade iallafall förslag på att äta på stan går.
Hon valde "Bageriet" ( hurra ).
Vi gick dit, satt i gassande sol, varmt fastän klockan var över 17...
Vi beställde mat.
Jag valde en kycklingsallad utan dressing.
Ville ha något "lätt" och saltfritt.

Det visade sig bli LITE VÄL LÄTT...

Jag fick INTE mycket mat, och blev INTE MÄTT!
78 kronor och min mage knorrade av hunger efter middagen ändå.
MORR!!!!!
Inte ofta jag klagar på mitt favvoställe men dat var verkligen SKITLITE sallad och kyckling.
Dyrt och lite mat, bottenbetyg :(
Det slutade med att jag och Chifen slank in på Renokiosken på hemvägen och köpte godis...
För att stilla hungern :(

Idag är jag rätt sliten.

Vi har lovat bort oss på grillning och eldfirande.
Men jag känner redan nu klockan 10.00, att jag INTE orkar.
Bäst att ringa och säga till.
Jag och morsan ska iväg och leta födelsedagspresent till kusinbarn till lördag när vi ska på kalas.
Sen ska jag på "kvartsamtal" med sonens lärare.
Och sen vill jag faktiskt bara vara hemma och slappa.
Jag hoppas sambon vill göra detsamma, annars får han sticka själv till våra vänner.

Lämnar er med orden :
" En del politiker är som bildäck...
Så nedslitna att dom inte längre har någon profil. "

Läste det i tidningen i morse och HÅLLER FULLSTÄNDIGT MED!!!
Återkommer senare.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0