Stavar...

Så har det varit en Livspremiär!

Jag har för första gången i mitt liv gått ut och motionerat med stavar.
Vilket jag har sagt att jag ALDRIG skulle göra...
För jag har tyckt att det sett så töntigt ut...
Och det är bara gamla tanter som gör, som knappt kan hålla sig upprätt.
Iallafall är det mest tanter som JAG har sett.
Det kan väl inte bränna 30% mer bara av att använda ett par stavar...
Eller???

Jag köpte ju ett par på Ica Maxi i vintras på rea.
Bara för att testa och se om det skulle brännas mer än att bara gå och springa.
Nu när jag har skalat av mig lite träningskläder tänkte jag att det kändes som en bra dag att testa.
Det blir inte så klumpigt.
Plus att jag det är Annandag Påsk idag och inte så mycket folk i farten på morgonen.

Det var helt dött nästintill när jag gav mig iväg.
Så tog jag Vibble/Toftavägen för att lära mig att få in "rätta knycken " när jag skulle gå.

Efter en stund så hade jag fattat det där med att trycka ifrån...
Fick in rätt takt när jag gick.
Efter ca 200 m började jag SVETTAS REJÄLT!!!
Jag är nämligen en person som inte svettas så ofta när jag tränar.
Det kan bli lite fuktigt i ansiktet på sin höjd om jag joggar.

(När jag FRYSER så svettas jag däremot, himla konstigt, men så är det...)

Iallafall...
Jag började svettas.
Och det i ansikte, under armar, ryggen, ben, über alles, TYP....
Shit, jag brukar faktiskt tycka att jag är en hurtbulle.
Jag är ganska vältränad ändå.
OCH har kondis...
Men fy tusan vad detta TOG!!!!

Jag är/blev förvånad och tyckte att detta var RIKTIGT BRA alltså!

Men jag känner ändå att det kändes lite pinsamt att gå med dom där stavarna.
Fastän jag inte mötte en kotte på hela promenixen.
Det är väl som med allt annat, det är en VANESAK!

Imorgon vila, på tisdag blir det STAVGÅNG igen.
Jag är FRÄLST!
Det var allt från Pensionärs-motionären ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag tycker inte du ska skämmas har gått med mina i säkert 3år :)

2009-04-14 @ 20:42:41
Postat av: Bloggaren Herself

Va, tre år!!!

Så bra...

En jag känner, som är UNGDOM;) som också går med stavar.

Kanoners Tessan, då är jag i gott sällskap :)

Jag har nog redan kommit över det skämmiga.

Idag har jag gått och längtat hela dagen efter att det ska bli imorgon ( ons) så jag jag STAVA ut på promenad.

Jag tyckte det kändes i armarna också, så...

Heja Stavgång, jag är frälst :)

Kramis

2009-04-14 @ 22:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0