Svartenbrant...

Satte på nyheterna precis klockan 8 imorse...

Lars-Inge Svartenbrandt har rånat en bank igen!
( eller Lars Ferm som han bytte namn till )
Men HERREGUD.
Vad håller han på med?
Hur länge ska den karln orka?
Han måste ju vara lika gammal som min mamma vid det här laget, (morsan är 69) och han lägger inte av????
Jag tror att han är född mellan 1940 till 1945 vilket innebär att han måste vara pensionär, VÄL???

Han har rånat banker när min mor var ung.
Så rånade han banker och tanter när JAG växte upp.
Nu rånar han forfarande banker när min son växer upp.
Vad händer härnäst?
Ska han råna folk när mina BARNBARN växer upp också?
Ska han in i finkan några år till och sen råna sin kompisar när han hamnar på ÄLDREBOENDE???
Med rullator och käpp???

Han måste dessutom vara sveriges mest MISSLYCKADE och KÄNDA rånare.
Han åker ju ALLTID FAST, väldigt snabbt efter varje rån!!!!!
Han hinner ju aldrig NJUTA av sitt "byte".
Han är ju liksom FÖR KÄND i rånarsammanhang och han har aldrig lärt sig att vara DUKTIG på att råna.
Han är en KLANT-RÅNARE.

Min misstanke är att han har det VÄLDIGT BRA när han sitter inne.
Han trivs i finkan.
Han har gratis mat, boende, träning, sysselsättning...
Som VI betalar åt honom.
Det enda han behöver göra är att göra ett lite rån, lämna TYDLIGA spår efter sig, sitta och vänta i "kvinnan för året´s " lägenhet...
Så kommer Kling & Klang.
Vips, han är där han trivs bäst.
Bakom galler och slipper ta ansvar för sitt liv...

Hade jag inte haft barn så låter ju det ganska lockande nu när jag tänker efter...
Tänk att kunna sitta dag ut och dag in och sticka och virka.
Sälja mina alster på nätet.
Jag hade kunnat NÖRDA IN MIG FULLSTÄNDIGT.
Slippa tänka på morgondagens lunch, middag, putsa fönster, julstök, eller vad fan det nu kan vara man gör här ute i det fria.

Jag tror nog kanske inte "Svarten" är en Klant-rånare trots allt...
Jag tror han är bekväm.
Ja, vi får se, Lars-Inge kanske dyker upp på nyhetstablån om några år igen...
När han varit FRI typ ett halvår...

Så till Italien.
Jordbävningen.
Alltså Berlusconi, Italiens Premiärminister.
Vilken STJÄRNA!!!!
På att säga fullkomligt idiotiska saker!!!!!

Han hade varit på besök i L´Aquila och tittat på förödelsen efter jordbävningen.
Så hade han blivit IRRITERAD på den NEGATIVA stämningen bland dom drabbade.
Öppnar munnen och säger saker som :

" Varför denna negativitet, försök att se detta som en trevlig CAMPINGHELG!!!!!! "
Bravissmo, Berlusconi...
eller :
" Det är inte bra för barnen, vi behöver clowner!!!!!! "
Jaaaa, skanderar dom drabbade i L´Aquila.

Ärligt talat, hur tänkte Italienarna när dom valde om Berlusconi förra valet???
Han hade ju "dabbat sig ", kört med diktatorfasoner, propaganda redan första åren?
Vad var det som var så LOCKANDE med honom vid förra Premiärministervalet???

Undrar lilla jag som sitter här i en annan del av världen och blir irriterad...

Hade Fredrik Reinfeldt uttalat sig så om samma sak hänt här...
Då hade jag startat ett DREV ( som det så populärt heter ;) och ringt Janne Josefsson, Expressen, Aftonbladet, Dagens Nyheter  på direkten och bett om hjälp att få Statsministern avsatt...
Men dom kanske inte har en Janne Josefsson i Italien eftersom Berlusconi antagligen äger hela TV-tjotabängen...

Se det som en CAMPINGHELG!!!
Ja, det tycker jag verkligen dom ska göra nu när deras hus ligger i ruiner och ägodelar ligger krossade.
Kanske deras anhöriga dött.
Dom får ju bo i ett FINT, välorganiserat TÄLTLÄGER och dit en CLOWN kanske kommer för att MUNTRA UPP DOM!!!
Finofino :(
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0