Tjuvad Påsklilja.



Jag börjar dagens inlägg med en påsklilja.
Sol ute, sol inne, sol i alla människors sinne!
Eller hur det nu var...

En TJUVAD påsklilja är det dessutom ;)

När jag hade städat häromdagen ville jag få in något "BLOMAKTIGT" i hemmet.
Om så en enda lite blomma.
Så jag stack ut i våran rabatt och snodde en påsklilja av mammas egenplanterade liljor.
Hon HATAR verkligen när jag tar blommor ur rabatten.
 Blommorna ska stå kvar i rabatten så att "FOLK" ( läs typ grannar ) ska tycka att det ser fint ut när dom går förbi.

Och jag tänkte :
Fan vi har så dyr hyra att en blomma igår välan????

HELST GÄRNA INTE, skulle nog min kära mor sagt ;)

Ja, ja nu står den här så gul, utslagen och fin.
Jag ska försöka hålla min KLEPTOMANI i schack och inte sno fler blommor...
Men det blir nog ganska svårt.
Idag när jag var ute och vandrade på Hällarna hade verkligen skogen EXPLODERAT.
Det var så mycket blåsippor så det var var inte klokt.
Blått, blått, blått...

Och folk som var ute och gick plockade överallt.
Många gick med små blå, våriga buketter.
Jag orkade dock inte plocka några idag.
Dessutom är dom ju redan så utslagna så då håller dom sig bara någon dag innomhus.
Sen ramlar bladen av :(

Så till vår närmaste granne...
Han har städat bilen i två dagar nu ??????
Och så stor bil har dom inte, det är ingen husbil...
Igår höll han på flera timmar.
Idag när jag står och hänger, tvätt ser jag att han städar igen.
Och städar, och städar...

Har han mördat frugan och städar bort bevis???
Ska Kungen komma på besök?
Eller ska han sälja bilen?
Hm...
Det visar sig.
Men nu när jag tänker efter har jag inte sett hans fru på VÄLDIGT, VÄLDIGT, VÄLDIGT länge ;)

Så har jag öppnar Pandoras ask...
Vad detta innebär vet jag inte riktigt ännu.
Men bara att jag öppnat munnen och uttalat ord, så FORSAR känslor.
Har jag öppnat asken försent?
Eller har jag öppnat den i tid?
Den som lever får se.
Om man lever.

Nu ska jag till jobbet.
Jag återkommer imorgon.
Sticka lugnt.




kaka

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fin påsklilja, du får väl gömma den om din mamma kommer på besök ;)

2009-04-06 @ 08:27:15
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, vi bor i samma hus men i skilda lägenheter...

Väldigt nära varandra med andra ord.

Det gäller att snabbt smuggla undan den om hon kommer upp till oss. Den står på mitt allmogeskåp så jag får väl slänga in den där :)

2009-04-06 @ 13:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0