Utflykt.



Ekstakusten, Lilla Karlsö.

Idag har vi varit och utflyktat.
Vädret har varit varit så varmt och soligt så man tror inte det är sant.

Sambon trodde nog att han var på jobbet...
Och körde FÄRDTJÄNST-TANTER under TIDSPRESS...

Han körde och körde och blåste förbi loppisar, små gårdsbutiker, keramiker, gallerier.
Så när man påpekade att " DÄR, var ett krukmakeri "...
Sa han :
"Jamen där har vi ju VARIT EN GÅNG... "
Jo, men man kan gå in och se iallafall...
Sambon blåste vidare.

Vrooooom ;)

Sonen satt och undrade ( läs: GNÄLLDE ) baksätet :

" När ska vi äta, när ska vi äta, när ska vi äta?
Kommer vi aldrig dit där vi ska äta? "

MYS-STÄMNING...
Mhm...


Vindkraftverk från bilen, som körde i 100 knyck ;)

Fint ändå...



Vi stannade vi Folkeryds i Burgsvik och åt lunch.
Först gnällde vi över priserna på maten...
Så fick vi in maten och det var SKOGSHUGGARPORTIONER.
Jag hade beställt "Pytt i panna" och det var ett BERG!!!!
Vi tyckte inte att det var dyr mat helt plötsligt.

Efter maten tog son och sambo bilen ner till hamnen i Burgsvik.
Jag och morsan promenerade.



Gullig skylt på vägen.



Mer vindkraftverk.
Vi stannade i hamnen ett tag.
Son och sambo spelade fotboll.
Jag...



Badade mina LIKBLEKA fötter...
Det var faktiskt helt ok.
Man kunde stå i utan att tappa känseln i fötterna.
Jag GISSAR på en 15 grader i det grunda vattnet.
Snart kan man bada på riktigt :) :) :) :) :)



Fotavtryck på bryggan.



Sonen hittade fisk och ville fiska med håv.
Jag lovade en tur till Lickershamn och fiska om nästnästa helg blir fin.






Så lämnade vi Burgsvik och åkte in på en ny GRUSVÄG.
Sonen STÖNADE i baksätet...
No moore utflykt.

Och morsan klämmer ur sig världens roligaste kommentar.
" Sluta gnälla...
Nu ska vi åka här och kolla på en NY KOHAGE.
Det blir väl roligt? "

Vi skrattade järnet...

På hemvägen var sambon mer POSITIVT inställd till att stanna vid loppisar och dylikt.
Då var dom få vi åkte förbi, stängda.
Och det som fanns tillgängligt var :
Potatis, lammskinn, stenhuggeri.
Inte så intressant.

Vi köpte oss varsinn glass på macken när vi kom hem och åt i trädgården.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0