Dagbok.

Jag har hittat ett SUPERFINT garn idag.
På RUSTA (???? ) av alla ställen.
Milt äppelgrönt.
Jättefint.

Det ska bli en :



Eller en :





Jag gör en test med det här garnet jag har köpt idag och ser hur kvaliteten är.
Och så himla söta RETROMÖNSTER från 40-talet.
I like :)

Så till sonen...
Som TYDLIGEN redan har en DAGBOK!!!!
Jag började skriva dagbok när jag gick i trean.
Sonen ligger lite före och har tydligen redan börjat.

Hittade sonens dagbok idag, när jag städade upp på hans rum.
Undrade vad det var för små TEXTER och TECKNINGAR som var nedklottrat när jag bläddrade...
Kunde inte låta bli att läsa...
Och dela med mig lite ;)

Så ARG han är min lille DYSTERKVIST.
Mamma-SUPERPESSIMISSTEN upp i dagen ;)



Jag GISSAR att detta är skrivet för ungefär ett år sedan...
När sonen varit på semester med pappa & Bonus-mams.

Dom hade varit i Malaysia och sonen var INTE imponerad av badvattnet.
Det gick nämligen inte att bada i havet för det var fullt av farliga, giftiga maneter.
Och fiskar, TYP HAJ!!!!
Han hade spenderat hela semestern i diverse pooler.

När det blev sommar här efter semestern, ville sonen knappt bada i SVENSKA vatten längre...
Med risk för farliga undervattensvarelser ;)
Han kom över det rätt snabbt dock...

Men i dagboken står att läsa :
" Jag joar komer aldrig bada i havett "
Bra att skriva ner så man kommer ihåg i framtiden...

Nästa lilla dagboksanteckning GISSAR jag blev skriven I VECKAN...
Eftersom det var den sidan som låg uppslagen...



Pussigull HATAR att duscha...
Eller DURHCA...
Åååååh hur gulligt är inte denna lilla anteckning????

Vilka DUSTER vi har runt detta ämne kan jag i och för sig nämna.

Han vill inte duscha och bli ren...
Alls...
Det är SÅ JOBBIGT och ONÖDIGT, och han VILL VARA LORTIG!!!!
Men när han väl kommer in i duschen vill han inte sluta duscha.
Förklara DET den som kan!

Slut på SNOKANDET och redovisandet av sonens dagbok ;)
Man borde kanske inte...
Men det GÅR bara INTE att låta bli och läsa vad sonen skriver små anteckningar om sin vardag.
Nu när han lämnat den ÖPPET på sin nattdukslåda.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0