Audrey Hepburn.

Idag kom jag till jobbet och möttes av Audrey Hepburn!

Alltså, vi har två vikarier på mitt jobb, som visar upp en det ena och än det andra i SNYGGA SECONDHAND-KLÄDFYND!

Imorse kommer jag till jobbet och skall byta av Fröken A2.
Ut kommer hon i hallen med en ELEGANT HÄSTSVANS och tajt fin svart kofta á la 50-tal och en lång klockad kjol sydd i olika lager med olika tyger.

Klockan 8.45 på morgonen kommer hon ut efter att ha jobbat natt, och ser ut som värsta MOVIESTAREN!!!!

Har aldrig hänt mig.
Jag ser ut som ETT VRAK när jag jobbat natt.
Det är väl det som är skillnad på UNGDOM & MEDELÅLDERS antar jag ;)

Wow, sa jag, vad snygg du är!!!!
Så PIFFISCH, du ser ut som Audery Hepburn!
Tack, sa hon, och berättade att hon fyndat kjolen på KATTLOPPISEN.

Så har vi Fröken A1.
Kom till jobbet för någon dag sedan...
Där står A1 i värsta snygga outfiten, tajt linne/tröja med liten puffärm.
Brun kjol som såg designersydd ut, matchande skor.
VÄRSTA VOUGEMODELLEN!!!
Absolut inte ÖVERKLÄDD eller UTSTUDERAT KLÄDD utan bara jättesnygg liksom.
Samma där, jag berömde henne för hennes kläder.

I söndags igen.
Jag ska jobba natt och vi ska bytas av.
Där står A1 i en svagt rosaröd hängselklänning á la "Gul & Blå" på 70-talet med en svart och vitrandig topp med trekvartsärm.
Som klippt och skuren ur ett modemagasin!
Loppisfynd också tydligen.
Och så där håller det på, man vet aldrig vad dom har för snygga kreationer när man träffar dom
A1 & A2 är rena rama MODEDOCKORNA, på ett väldigt snyggt sätt...

Jag är typ IMPONERAD och avundsjuk.

Jag skulle också vilja vara sådär snygg och stylad, på ett naturligt sätt!
Och bara kunna slänga upp håret i en slarvig hästsvans och se...
FLOTT UT!
Som dom.
Se nystruken och fräsch ut efter en arbetsdag.
Som dom.
Men nej, jag är mera PIPPi och ser ut som en skryngelhög efter en arbetsdag.
Klädmässigt, ett hopplock från den härliga 70-tals-hippie-eran.
Fröken MISCH-MASCH.
Men jag gillar ju det med...
Förutom skrynglet på kläderna då förstås ;)

Ja, dom har verkligen stil dom brudarna det måste jag säga!
Åsso är dom TREVLIGA och söta också.

Idag har det alltså varit jobb.
Fullfart, minst sagt.
Handlat på hemvägen.
Åt och duschade när jag kom hem.
Pratade med en kompis angående RESA som vi ska göra i oktober med barn och gubbar :)
Lite planering redan nu så hon kan boka biljetter...

Så kom vår KANINVAKT, bästa grannfrugan, och fick BYTARINSTRUKTIONER på Leo.
Nu har ju hon kanin själv så det kändes lite...
DUMT, egentligen.
Men är man AUTISTISK som JAG, så är man.
Jag gissar att hon fixat det GALANT utan mina BYTA-LÅDA-INSTRUKTIONER.
Men jag visade ändå.
Hopplösa jag ;)

Sen strök jag.
Packade.
Lagade byxor till sambon.
Packade sängkläder.
Och nu sitter jag här.
Helt slut och ska snart krypa till kojs.

Imorgon drar vi till Skara Sommarland och roar oss bäst vi kan!
Sambon, jag, sonen och morsan.
Får vi se hur det går.
Jag är helt seriöst ganska TRÖTT på min mor just nu...
Vi har nog minglat lite för mycket dom senaste veckorna.
Men jag hoppas att vi inte ryker ihop ;)

Sambon kör.
Jag känner mig LÄTT NERVÖS faktiskt.
Hade en liten NÄRA-DÖDEN-UPPLEVELSE igår när han hämtade oss i Lickers.
Det var en OMKÖRNING FROM HELL som han gjorde, och jag trodde han skulle köra ihjäl en cyklist med barn på släp.
Och att vi skulle krocka med mötande bilar.
I en KURVA!
Han är LITE för HETSIG när han kör, i mitt tycke och smak.
Och DET STÅR FÖR MIG!!!!
Alla som tycker han kör bra, får tycka det.

Jag har bestämt att jag och sonen åker i baksätet.
Morsan och sambon sitter fram.
Krockar vi så...
Hoppas jag att jag och sonen har en större chans att...
Ja, whatever...
Katastroftänkandets Drottning ligger ALLTID före OLYCKSSTATISTIKEN och tänker ut planer.
Så är det bara ;)
Tvi, tvi, tvi...

Jag borde stanna hemma, tänker ni säkert.
Ja, det kanske jag borde, men jag UTMANAR TRAFIKFARAN och åker med!

Bloggpaus till lördag alltså, KANSKE...
Sambon har med sin dator, så jag KANSKE får abstinens och skriver lite där ;)
Kram & Hej till alla!
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Roligt med Skara! Hoppas ni har det bra =) Kram

2009-08-12 @ 15:08:58
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0